• Anonym (P)

Hjälp med packningslista!!

Jag ska åka utomlands om ett par dagar och funderar över vad man borde ha med sig. Jag är alls inte särskilt berest så jag vet inte riktigt vad som är viktigt! Har skrivit en lista, så här ser den ut hittills:

Pass
    Biljett
    Pengar
    Handduk
    Ombyte
    Smink
    Duschkräm, schampo balsam
    Tandborste/tandkräm

Ööh ja sen har jag inte kommit så mycket längre... Fyll gärna på med saker, och om nån har nåt bra tips i allmänhet så tas det gärna emot! Glad

(Åker till Polen, så ni vet vädermässigt..) 

• Svar på tråden Hjälp med packningslista!!
  • Anonym (4)

ja kortet och en kopia på din försäkring är viktiga saker.
    sen skulle jag nog ta med en kamera, laddare och kanske nån typ av surfplatta/dator. 

• Anonym (Vägglöss)

Ett hett tips!
    hyr hellre handduk och lakan etc istället för att spara billiga pengar, och se till att boka en tvättid direkt när du kommer hem, (gärna så att den är bokad redan när du kommer hem)
    Vägglöss min vän... inte kul!

• Björnmossa

Jag har ett litet paraply i handväskan.

Skavsårsplåster kan vara bra. Ofta promenerar man hela dagarna när man är ute och reser.

Du skrev inte upp hårborste och deo eller nagelfil.

Tänk på att du inte kan ha flytande grejer i handbagaget på flyget.

• Björnmossa

Just det, skriv gärna ut alla bekräftelser på vandrarhem och sånt och ta med. Finns risk att de inte kan några andra språk än polska och då är det bra att kunna visa exakt vad man bokat och att man betalat.

• Anonym (P)
    sär skriven skrev 2013-09-30 11:01:48 följande:
    Health insurance card, det får du från försäkringskassan och gäller inom EU. Det är ett kort som visar att du har rätt att få sjukvårdskostnader betalda. Du kan logga in på FK-s hemsida och beställa hem kortet, det görs enkelt via personnummer, men du hinner inte få hem det om du åker inom några dagar.  Däremot kan man ringa till FK och de bekräftar uppgifterna om du skulle behöva söka sjukvård. Kostar inget.

Är det ett varmt land du åker till? Det skiljer ju lite i packning beroende på vart man åker.

Glöm inte kamera!
    A men va, vad fan visste jag inte om det här för! :( Kan dom vägra ge mig vård om något skulle hända?

Jag åker till Polen, är väl som Sverige tror jag fast lite varmare kanske... Inte säker faktiskt. 

Kamera har jag på mobilen! :D 
  • Mineralvatten

beroende på vart du ska så kanske någon form av reseapotek?
    skavsårsplåster?
    badkläder (om du ska dit där det är varmt). 

• Björnmossa
    Anonym (P) skrev 2013-09-30 11:07:41 följande:
    A men va, vad fan visste jag inte om det här för! :( Kan dom vägra ge mig vård om något skulle hända?

Jag åker till Polen, är väl som Sverige tror jag fast lite varmare kanske... Inte säker faktiskt. 

Kamera har jag på mobilen! :D 
    Du får vård ändå, men får betala allt själv. Med kortet behöver du inte betala mer än du gör i Sverige.
  • Mineralvatten

åg nu att det var polen så några badkläder behövs nog inte. fniss.

ett litet fick-lexikon kanske ? 

• Mineralvatten

i tvättmedelshyllan så finns det något som heter Y3, det är tvättmedel för kallt vatten.
    det kanske kan vara bra?

Något att läsa?
    sovmask?
    öronproppar?

• Mineralvatten

någon form av lotion/hudkräm?
    deo?
    handkräm och handdesinfiktion?

Svar på tråden Hjälp med packningslista!!