• YummyMami

vad gör jag för fel? går bara upp i vikt!

Jag blir galen! Går bara upp i vikt! I genomsnitt äter jag 1300kalorier per dag, men två är 500 och resterande dagar fler.
    Om jag äter 1600kalorier i genomsnitt så går jag upp FORTARE! Så det handlar inte om svält. Vågar jag sänka min kaloriintag per dag? Hjälp mig, jag börjar faktiskt bli desperat.

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Svar på tråden vad gör jag för fel? går bara upp i vikt!
  • YummyMami
    Flisan79 skrev 2013-09-29 22:01:28 följande:
    Låter väldigt skumt. Ditt basala behov borde ligga runt 2000 kcal/ dag.

Jag gick upp under sommaren när jag levde på normalmängd mat. Vågade inte fortsätta äta normalt! Skrämmande att det finns inget neråt bara uppåt.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Fridayyy

hur mycket gick du upp i vikt under sommaren?

Hur länge har du ätit "mindre"?

• YummyMami
    Fridayyy skrev 2013-09-30 08:57:50 följande:
    hur mycket gick du upp i vikt under sommaren?

Hur länge har du ätit "mindre"?

Oh fy bubblan vad bilden blev stor!!!

Hur som helst, du ser våren där? Då tränade jag fyra dagar i veckan, och åt ungefär 1100 kalorier per dag, sen tog jag semester. Orkade inte hålla på, tänkte att jag inte går ner i vikt så kanske jag inte går upp heller. Viiiiist.. TJOHEJ sa de då.

Nu har jag hållt på en månad ungefär med 5;2 och jag vågar inte äta mer normala mängder på normaldagar. Utan det är 1400 en normal dag, ca 2000 en unna dag och två fastadagar. Men jag börjar tappa suget, orken, viljan och jag äter mer och mer fel (för lite vissa dagar och för mycket andra dagar.        

Min kropp har gett upp, får knäinflamationer så att jag kan knappt gå mellan varven Så crosstrainern står och samlar damm Rynkar på näsan, väntar in knät så att jag ska kunna träna igen!      

Så ätit ca 1100 från jan till juni juli något

två månader av normalmängd kring 1800-2000 kalorier med aktiv sommar 8kg extravikt.

ungefär +en månad 5;2 och genomsnittlig 1200-1300 kalorier per dag = går inte ner i vikt

uch, blev rörigt nu..          
  • YummyMami
    YummyMami skrev 2013-09-30 09:47:48 följande:

Oh fy bubblan vad bilden blev stor!!!

Hur som helst, du ser våren där? Då tränade jag fyra dagar i veckan, och åt ungefär 1100 kalorier per dag, sen tog jag semester. Orkade inte hålla på, tänkte att jag inte går ner i vikt så kanske jag inte går upp heller. Viiiiist.. TJOHEJ sa de då.

Nu har jag hållt på en månad ungefär med 5;2 och jag vågar inte äta mer normala mängder på normaldagar. Utan det är 1400 en normal dag, ca 2000 en unna dag och två fastadagar. Men jag börjar tappa suget, orken, viljan och jag äter mer och mer fel (för lite vissa dagar och för mycket andra dagar.        

Min kropp har gett upp, får knäinflamationer så att jag kan knappt gå mellan varven Så crosstrainern står och samlar damm Rynkar på näsan, väntar in knät så att jag ska kunna träna igen!      

Så ätit ca 1100 från jan till juni juli något

två månader av normalmängd kring 1800-2000 kalorier med aktiv sommar 8kg extravikt.

ungefär +en månad 5;2 och genomsnittlig 1200-1300 kalorier per dag = går inte ner i vikt

uch, blev rörigt nu..          

bättre bild, nästan. Blev väldigt suddiga 
  • Fridayyy

Är det träningen som gör att du behåller vikten då? Hur aktiv är du en vanlig dag? Sitter du mest eller står du mest?

Förstår att du känner dig frustrerad. Men hade det blivit svälttider hade du överlevt längst....Skrattande Så tänker jag ibland....att de kroppar som lättast behåller vikten egentligen har en "bra" funktion. Även om man inte vill vara tjock...=)  

• YummyMami
    Fridayyy skrev 2013-09-30 11:49:43 följande:
    Är det träningen som gör att du behåller vikten då? Hur aktiv är du en vanlig dag? Sitter du mest eller står du mest?

Förstår att du känner dig frustrerad. Men hade det blivit svälttider hade du överlevt längst....Skrattande Så tänker jag ibland....att de kroppar som lättast behåller vikten egentligen har en "bra" funktion. Även om man inte vill vara tjock...=)  

Träningen höll det något sådär i chack i alla fall, men gick inte ner då heller.  Jag blev för trött och orkade inte med mitt liv då, träning ska pigga upp? Inte dra ner en. Jag sitter en hel del, tyvärr men går några gånger ut med hundar, småstädar hemma och så vidare. Då när jag jobbar, så står jag mest då. kanske två dagar i veckan då.

Joo, jag skulle nog vara den sista som ryker vid svält Tungan ute   Jippee!
  • Fridayyy
    YummyMami skrev 2013-10-02 12:31:27 följande:
    Jag har gått ner tre kg sen i söndags! Jag äter typ 400-600 kalorier per dag. Sunt? INTE! Jag glad? ABSOLUT!

GRATTIS! Då vet du ju i alla fall att det GÅR. De som pulverbantar kör ju med 500 kcal per dag och under några veckor...se bara till att du får i dig mycket som är nyttigt.
  • YummyMami
    Fridayyy skrev 2013-10-02 12:36:02 följande:
    GRATTIS! Då vet du ju i alla fall att det GÅR. De som pulverbantar kör ju med 500 kcal per dag och under några veckor...se bara till att du får i dig mycket som är nyttigt.

Tack!

Blir frukt och vanlig mat. Så det är inte tomma kalorier som går in. Men på fredag blir det förbanne mig vin och ost! Jag ska köra 2 5 diet! Muhaha!
  • Fridayyy
    YummyMami skrev 2013-10-02 12:39:32 följande:

Tack!
    Blir frukt och vanlig mat. Så det är inte tomma kalorier som går in. Men på fredag blir det förbanne mig vin och ost! Jag ska köra 2 5 diet! Muhaha!

Ja...testa det ett tag...uppdatera gärna här...!!!
Svar på tråden vad gör jag för fel? går bara upp i vikt!