• YummyMami

vad gör jag för fel? går bara upp i vikt!

Jag blir galen! Går bara upp i vikt! I genomsnitt äter jag 1300kalorier per dag, men två är 500 och resterande dagar fler.
    Om jag äter 1600kalorier i genomsnitt så går jag upp FORTARE! Så det handlar inte om svält. Vågar jag sänka min kaloriintag per dag? Hjälp mig, jag börjar faktiskt bli desperat.

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Svar på tråden vad gör jag för fel? går bara upp i vikt!
  • YummyMami
    Emmut skrev 2013-09-29 20:12:29 följande:
    Det låter ju konstigt..

Vill du lägga upp kostschema en genomsnittlig dag?

Är du överviktig eller normalviktig?

Ska lägga in imorgon bild på app om kalorier, kan inte kopiera genom mobilen från bloggen.

Men jag äter väl normalt? Lite bröd, grönt, mat.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • YummyMami
    Whitetrash86 skrev 2013-09-29 20:14:30 följande:
    Om du inte rör på dit tillräckligt för att göra av med det du stoppar i det är det inte alls konstigt att du går upp. SÅ visst kan du sänka kalori intaget eller börja röra på dig mer 

Men 1400 något ska väl vara ok mängd för en som rör sig lite? Eller är det ok att sänka mer? Sen 2 dagar fasta.

Sen ska man tydligen äta lite mer, unna dagar någon dag i veckan.
  • YummyMami
    alexs mamma skrev 2013-09-29 20:12:41 följande:
    Hur lång är du? Vad väger du? Vad består de 1600 kalorierna av och hur ser en fastedag ut då du bara äter 500kcal?

160 vägde idag 82kg!

1600 något, vanlig mat.500 en havreknäcke till frukost och 400 linssoppa för det mesta.
  • YummyMami
    Grönt skrev 2013-09-29 20:23:57 följande:
    Testa shape-up appen så ser du på ett ungefär bad du bör äta i kcal

Jag använder den, ska klistra in bilder från bloggen imorgon. Har inte dator nu, men imorgon så har jag.
  • YummyMami
    Agdaa skrev 2013-09-29 20:32:12 följande:
    Dricker du mycket caffe latte? Vad äter du för mellanmål? Ibland kan d va småsaker som man inte tänker på men blir d ofta så blir d en del :o

Jag bokför ALLT, även lättmjölken till mina 2-3 småkaffekoppar. Så det finns inga småsaker som jag inte tänker på :'(
  • YummyMami
    RebeccaR skrev 2013-09-29 20:35:44 följande:
    Du kanske skulle kolla upp ditt sköldkörtelhormon? Kan ju vara där "felet" sitter och då spelar det just ingen roll vad du äter :/ Är du pigg/trött? Hoppas att det löser sig! Inte alls roligt att slita med kosten utan resultat!

Jag har ingen sköldkörtel kvar efter cancer. Så jag äter den mängd levaxin som jag ska ha och lite mer för att bromsa återfall av cancern.
  • YummyMami
    Harvester skrev 2013-09-29 20:41:57 följande:
    Du räknar sannolikt fel på hur mkt du stoppar i dig. Ingen går upp på 1300 kcal per dag även om de sitter helt still.

Räknar inte fel, väger det mesta med en elektronisk våg..

Det här är ju sjukt, inser jag.
  • YummyMami
    Jackson skrev 2013-09-29 20:39:36 följande:
    Äter du några mediciner som gör att du samlar på dig vatten eller som gör att du går upp i vikt?

Äter bara levaxin och magnesium, tänkte om jag har brist på det. Ätit nu i en månad av de.
Svar på tråden vad gör jag för fel? går bara upp i vikt!