Ordna julmiddag nyförlöst
Jag var en sån som mådde sjukt dåligt psykiskt efter förlossningen, amningen strulade och allt var bara kaos inombords. Dottern är född 6/12 och jag som är stor julfantast tappade fullständigt intresset för julen. Tyckte det var skitjobbigt att ens behöva julpynta. Mina föräldrar fick köpa sista julklappen åt min man då jag inte kom ur huset innan jul. Men julafton blev jättebra, vi var hemma hos mina föräldrar 15 min härifrån och behövde inte göra någonting.
Men, föder du barn redan 14 november så är det flera veckor till innan jul och ni borde ha hunnit stabilisera er lite. Det jag verkligen kan rekommendera är att inte bestämma för mycket innan bebisen föds. bjud in till julen men säg att ni återkommer i början på december eller något med hur mycket hjälp ni kommer behöva osv.
25 mil är väl inga problem att ta med sig mat om de åker bil. Jag tycker att ni kan fixa dukning, sängar för övernattande osv men de får ta med sig maten förutom kanske potatis och sånt som bara är att köpa. Lägg dig inte på för hög nivå nu innan!