• Milo Gbg

Kejsarsnitt. Tips och trix.

Kom hem igår eftermiddag efter ett snitt i tisdags. Men har lite problem hur jag ska bära mej åt här hemma.
    Hur kommer man lättast i och ur sängen nån som vet nått trix så det inte känns som man ska spräcka upp såret?
    Hade behöva tips på bra sovställningar.
    Har sån hosta. Någon som har bra tips för att det inte ska göra lika ont när man hostar. Fått hostmedicin utskrivet men är ändå rätt hostig, särskilt när jag ligger ner.
    Sen undrar jag hur länge kommer det fortsätta vara jobbigt att sätta, lägga och ställa sej?

• Svar på tråden Kejsarsnitt. Tips och trix.
  • Milo Gbg

Tack för svaren. Är ju inte många dagar sen ännu och letat runt som en tok hur jag ska göra. Fick inte direkt några råd mer än det att trycka en kudde över såret när jag hostar från sjukhuset.

Satt i soffan inatt och tänkte precis att en lutbar följ hade varit perfekt just nu.

Har bullat upp med kuddar åt alla håll i sängen nu. Tur att jag har många extra.

Har världens magknip nu också men sitta på toalettstolen är näst intill omöjligt. Känns som den är för låg.

Är jättenervös att det kanske ska spricka upp när jag hostar eller sätter mej upp så fler råd och tips är väldigt tacksamt

• Milo Gbg
    RöttÄrSött skrev 2013-09-28 08:28:26 följande:
    Hur har du det med smärtlindringen? Du kanske skulle behöva mer? Jag tog tabletter tills vardagsrörelserna inte gjorde ont för att främja läkningen.

Äter 2 alvedon och en difloklenak var 8e timme så som jag fick på bb
  • Milo Gbg
    Majken03 skrev 2013-09-29 03:29:35 följande:
    Fick du inte träffa en sjukgymnast innan du åkte hem som visade sånt? Be o få gå till en.

Nej fick inte träffa nån sjukgymnast innan. Fick inte direkt mer info än att inte lyfta tungt och att platsen över såret skulle sitta totalt 10 dagar. Fick inga smärtstillande alls med mej hem men köpte dom jag fått på bb dom är ju recepfria. Så man är ju lite orolig och det har varit lite krångligt.
  • Milo Gbg

Läser allt tips och råd men blir lite dåligt med tid för att svara med en liten ibland.

Om jag ska skaffa starkare smärtlindring måste jag väl till en läkare? Känner mej inte riktigt redo att gå ut och promenera än.

Tog med mej sånna nättrosor från bb så dom slaveri ju inte iaf. Och använder mammabyxor just för att det inte ska sitta så hårt på såret också.

Råden om hur att rulla ur sängen har varit dunder! Är ju inte alltid min man kan hjälpa mej upp.

Gått 6 dagar nu Ömmar och strama fortfarande även när jag inte rör mej men ont gör det mest när jag reser mej eller hostar.

Hoppas verkligen det blir bättre ganska fort nu. Blir så rastlösa av att känna mej så här begränsad.

Svar på tråden Kejsarsnitt. Tips och trix.