• Jojjo77

Äggdonatorer till Örebro

Hej!

Har du varit äggdonator eller kan du tänka dig att bli? Finns du i närheten av Örebro? Kontakta då gärna Fertilitetsenheten på USÖ och hjälp oss och flera andra ofrivilligt barnlösa par.

Det är just nu ont om äggdonatorer i Örebro och väntetiden är lång.

Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att jaga donatorer, så jag gör det här, känns som det mest passande forumet.

Vädjar till dig, osjälviska kvinna, att hjälpa oss och andra.

Tack på förhand.

Hjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-27 07:15
    www.orebroll.se/Templates/Institution.aspx&epslanguage=sv

• Svar på tråden Äggdonatorer till Örebro
  • Jojjo77
    bullenochgrisen skrev 2014-01-25 16:45:03 följande:
    Vi står i kö för äggdonation i Stockholm, tiden är också ett år ca, vi har precis ställt oss i kön och väntan är olidlig, fruktansvärd och hjälplös. Man bara väntar och väntar, försöker hitta någon som vill donera sina ägg för att göra en så kallad korsdonation, men det är ont om äggdonatorer. Vi vill ju bara bli föräldrar, hur länge ska man behöva vänta? Känner mig hopplös....försöker koncentrera mig på annat med det går inte.
    Hur går det för er? Vi har en donator på gång nu!
  • Jojjo77
    bullenochgrisen skrev 2014-02-03 19:29:32 följande:
    Vi väntar och väntar :( åh vad kul för er! Hittade ni henne själva eller var det via kön?
    Usch, hoppas väntan snart är över!

Det är via kön, tog bara ett år ...  Vi har inte ens försökt att hitta någon på egen hand. Vi håller det så anonymt det bara går, det känns bäst för oss.
  • Det vackraste
    Jojjo77 skrev 2014-02-04 09:56:52 följande:
    Usch, hoppas väntan snart är över! Det är via kön, tog bara ett år ...  Vi har inte ens försökt att hitta någon på egen hand. Vi håller det så anonymt det bara går, det känns bäst för oss.

Grattis. Men ni berättar det för barnet?
  • Jojjo77
    Det vackraste skrev 2014-02-04 10:56:00 följande:

Grattis. Men ni berättar det för barnet?
    Ja, självklart!!!
  • bullenochgrisen

När ni kom fram i kön, kontaktade dom er då och frågade om ögonfärg, hårfärg etc.? Fick ni samtala med en psykolog då också? Vad handlade samtalet om? Grattis igen förresten, hoppas det går vägen för er

• Jojjo77
    bullenochgrisen skrev 2014-02-04 19:29:39 följande:
    När ni kom fram i kön, kontaktade dom er då och frågade om ögonfärg, hårfärg etc.? Fick ni samtala med en psykolog då också? Vad handlade samtalet om? Grattis igen förresten, hoppas det går vägen för er
    De ringde och sa att det snart är dags. Samtal med kurator och läkare hade vi innan vi sattes i kö. I samtal med kuratorn nämndes bara att man försöker matcha så gott det går. Vi har inte fått lämna önskemål o s v. Samtalet handlade om att svara på ett gäng olika frågor om sig själv, sin barndom, sin syn på barn och föräldraskap och frågor om sin respektive. Kändes som en anställningsintervju tyckte jag...

Tack, ja, vi får se vad som händer...
  • bullenochgrisen

Okej tack. Min man har inte haft en så bra barndom, hade ni svarat ärligt på den frågan eller kommit på en lögn? Man kan ju vara lämplig som förälder ändå liksom....

Svar på tråden Äggdonatorer till Örebro