Dagis vill att jag hämtar min dotter
Dom ringde från dagis och ville att jag skulle hämta hem min 1,5-åring pga av diarré. Ingen feber, inga kräkningar, utan endast en blöja med löst bajs. Jag tycker själv det verkar lite överdrivet, vad tycker ni?
Dom ringde från dagis och ville att jag skulle hämta hem min 1,5-åring pga av diarré. Ingen feber, inga kräkningar, utan endast en blöja med löst bajs. Jag tycker själv det verkar lite överdrivet, vad tycker ni?
Min dotter sitter idag hemma pga diarré och är pigg, glad och som vanligt men ingen tvekan här om att det är magsjuka. Magsjuka kan vara så olika. Det kan vara allt från lite lös i magen till att få bli inlagd akut pga av att man inte får behålla något och vara dödssjuk. Dagis gör rätt, är det magsjuka är det ju inte så kul om 15 barn till med personal blir dåliga.
Du uttryckte dig faktiskt både i rubriken och i trådstarten som att du inte hade hämtat henne ännu utan motsatte dig att de tyckte att du skulle göra det.
"Dagis vill att jag hämtar min dotter" är för mig inte samma sak som "jag hämtade min dotter på dagis".
Jag tycker det är överdrivet...
Vi vuxna kan ju lätt vara lösa i magen lite då och då utan att vara sjuka. Är barn så himla annorlunda menar ni? Eller är det bara jag som har känslig mage (fast jag lider ju inte av det eftersom jag inte mår dåligt av det)?
Beror ju på. Min ena son fick jag hämta 5 ggr på lika många veckor när han fick 12 tänder på 12 veckor. Och ja, jag var lite sur på slutet när jag sagt på morgonen "Det ser ut som det är en till tand på gång, bara så ni vet så brukar magen rasa då"
Men efter 5 ggr så fattade de att han faktiskt inte var magsjuk, den gången heller. Alltid nåt.
Men en gång är ingen gång, då tycker jag det är helt ok att dagis tar det säkra före det osäkra och ringer dit föräldrarna när man inte har något uppenbart att skylla diareen på.
Hm, min son hade väldigt lös avföring åtminstone 25-50% av alla blöjor. Det ordnade upp sig. Men de byter väl ändå en del blöjor och har koll på hur avföringen brukar vara?
Det beror väl lite på. Min yngsta har haft återkommande diarréproblem vilket personalen var medveten om. Så för honom hade en diarré inte varit skäl att hämta. Men ett barn med normal mage - hämtning.
Eftersom det är magsjuketider hade jag inte tyckt det var överdrivet. Bättre att vara på den säkra sidan än att en hel dagisavdelning får rännskita :/
Om det var riktig diarré så tycker jag förskolan gjorde rätt, om inte din dotter har magproblem vanligtvis alltså. Om bajset var lite löst bara kan jag tycka det var överdrivet, för då är det väl troligare att det berott på något hon ätit.
tycker som de flesta att det inte va överdrivet.
jobbar på ett sjukhus och vi isolerar alla med diarèer, calicie virus (vinterkräksjuka) har symtom som kräkning och/eller diarèe
själv har jag bara diareè när jag är magsjuk, kräks aldrig
hoppas hon blir bättre snart och att det inte var någon magsjuka
Tycker det beror på. Min son som går på förskola har lite problem med sin mage och sköter den ibland inte på en hel vecka, när den då kommer igång blir det en rejäl diarréblöja. Personalen vet dock om hans problem och verkar aldrig haft en tanke på att ringa oss, även om jag skulle förstå om dom gjorde det.
Är det ett barn som aldrig annars har diarré så är det ju bättre att personalen ringer föräldrarna och ber om hämtning för att vara på den säkra sidan. Stakars barn att behöva vara kvar på förskolan med magsjuka om det faktiskt är så.
Hur länge höll diarré igång o vad gav du för att det skulle försvinna. Min son hade exakt samma symptom i onsdags efter att han fått i sig linssoppa till lunch på dagis. min son är 2 år o brukar aldrig bli sjuk. första gången han får något under dagis tiden. Han brukar ej äta linser så vet inte om det berodde på mycket fibrer på en gång då han tydligen ätit bra. hans mage blir bara värre. har provat te nu o rostat bröd. ska även koka blåbärssoppa sen. något mer tips där ute? mamma till ett barn.