Inlägg från: peolalfa |Visa alla inlägg
  • peolalfa

Dagis vill att jag hämtar min dotter

Dom ringde från dagis och ville att jag skulle hämta hem min 1,5-åring pga av diarré. Ingen feber, inga kräkningar, utan endast en blöja med löst bajs. Jag tycker själv det verkar lite överdrivet, vad tycker ni?

• Svar på tråden Dagis vill att jag hämtar min dotter
  • peolalfa

Tack för svaren. Sjukvårdsupplysningen var mer på min sida, men jag lyssnar hellre på andra föräldrar. 

Några av er verkar tro att jag postade för att kunna bestämma mig för om hon ska hämtas eller inte. Självklart vabbade jag direkt när de ringde och hämtade hem henne. Hon springer runt här och härjar i skrivande stund. 

• peolalfa
    Favete Linguis skrev 2013-09-25 12:53:36 följande:
    Nä de överdriver inte , om det nu är något är det inte så spännande om halva avdelningen skulle bli dåliga ?
    Det är ju nu den värsta perioden börjar med smittor hit & dit .

Men med tanke på att du har tid att skriva ett inlägg på FL kan du inte ha något superviktigt för dig så vad är problemet med att du ska hämta ditt barn ?
    Nej det var inga problem att hämta henne, hon var hemma när tråden startades. Förstår inte hur du läste in att jag inte ville hämta henne.
  • peolalfa
    Skön o mjuk skrev 2013-09-25 13:08:26 följande:
    Såklart du ska hämta henne ! Hur kan du ens tveka? Hon behöver säkert vara hemma och ta det lugnt. I det här fallet förstå r jag inte? Finns väl inget viktigare än barnens hälsa?!
    Som sagt så tvekade jag inte (läs ovan).
  • peolalfa
    Favete Linguis skrev 2013-09-25 13:08:31 följande:
    Men vad gnäller du då om ?
    Har du hämtat henne så är det väl inget att ha huvudvärk för ?

De andra föräldrarna skulle nog inte uppskatta om det blir värsta epidemin på dagis för en förälder har svårt att gilla läget .

Och 1177 , tja de ger inte de bästa råden eller åsikterna mellan varven så det argumentet är bara att slänga ;)
    Börjar känna mig lite gnällig nu, men trådstarten var inte gnällig. Läs den igen. Frågade bara om ni tyckte det var överdrivet, vilket jag fått ett enhälligt svar på. Det är väl självklart att barnens hälsa är viktigast och i mitt fall är det också självklart att jag hellre är hemma med flickan än sitter på kontoret. Ska man behöva betona det i varje trådstart?
  • peolalfa
    skogsvitter skrev 2013-09-25 13:18:27 följande:
    Du uttryckte dig faktiskt både i rubriken och i trådstarten som att du inte hade hämtat henne ännu utan motsatte dig att de tyckte att du skulle göra det.

"Dagis vill att jag hämtar min dotter" är för mig inte samma sak som "jag hämtade min dotter på dagis".
    De har du rätt i. Får använda mig av preteritum nästa gång.

Tack för alla intressanta åsikter! 
Svar på tråden Dagis vill att jag hämtar min dotter