Dagis vill att jag hämtar min dotter
Dom ringde från dagis och ville att jag skulle hämta hem min 1,5-åring pga av diarré. Ingen feber, inga kräkningar, utan endast en blöja med löst bajs. Jag tycker själv det verkar lite överdrivet, vad tycker ni?
Dom ringde från dagis och ville att jag skulle hämta hem min 1,5-åring pga av diarré. Ingen feber, inga kräkningar, utan endast en blöja med löst bajs. Jag tycker själv det verkar lite överdrivet, vad tycker ni?
Går det magsjuka på förskolan eller har ni varit i kontakt med nån som är magsjuk?
Jag hade hämtat utan att ens funderat men det är jag det.
Nä de överdriver inte , om det nu är något är det inte så spännande om halva avdelningen skulle bli dåliga ?
Det är ju nu den värsta perioden börjar med smittor hit & dit .
Men med tanke på att du har tid att skriva ett inlägg på FL kan du inte ha något superviktigt för dig så vad är problemet med att du ska hämta ditt barn ?
Jag hade faktiskt hämtat. Jag blev tvärtom irriterad av motsatt anledning förra vintern. Personalen hade satt min på min i övrigt blöjfria dotter en blöja, pga lös mage&diarré!? Jag menar, vad i helvete, då ringer man väl föräldrarna och ber om hämtning, man tar väl inte på en blöja och låtsas som att det regnar?!
Så nej, jag tycker inte det är överdrivet alls. Tvärtom förväntar jag mig att de ska kräva hämtning i dylika situationer.
Nej, det är inte överdrivet. Bättre att ta det osäkra före det säkra i det läget. En epidemi med magsjuka är faktiskt inte så himla kul.
Jag hade uppskattat att förskolan ringde i det läget.
Tack för svaren. Sjukvårdsupplysningen var mer på min sida, men jag lyssnar hellre på andra föräldrar.
Några av er verkar tro att jag postade för att kunna bestämma mig för om hon ska hämtas eller inte. Självklart vabbade jag direkt när de ringde och hämtade hem henne. Hon springer runt här och härjar i skrivande stund.
Såklart du ska hämta henne ! Hur kan du ens tveka? Hon behöver säkert vara hemma och ta det lugnt. I det här fallet förstå r jag inte? Finns väl inget viktigare än barnens hälsa?!
Tack för svaren. Sjukvårdsupplysningen var mer på min sida, men jag lyssnar hellre på andra föräldrar.
Några av er verkar tro att jag postade för att kunna bestämma mig för om hon ska hämtas eller inte. Självklart vabbade jag direkt när de ringde och hämtade hem henne. Hon springer runt här och härjar i skrivande stund.