Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Dagis vill att jag hämtar min dotter

Nej, det är inte överdrivet. Bättre att ta det osäkra före det säkra i det läget. En epidemi med magsjuka är faktiskt inte så himla kul.
    Jag hade uppskattat att förskolan ringde i det läget.

• Natulcien
    Favete Linguis skrev 2013-09-25 12:53:36 följande:
    Men med tanke på att du har tid att skriva ett inlägg på FL kan du inte ha något superviktigt för dig så vad är problemet med att du ska hämta ditt barn ?
  • Natulcien
    peolalfa skrev 2013-09-25 13:04:49 följande:
    Tack för svaren. Sjukvårdsupplysningen var mer på min sida, men jag lyssnar hellre på andra föräldrar. 

Några av er verkar tro att jag postade för att kunna bestämma mig för om hon ska hämtas eller inte. Självklart vabbade jag direkt när de ringde och hämtade hem henne. Hon springer runt här och härjar i skrivande stund. 
    Men tycker du inte att det är bra att förskolan är alert?
    Det är väl bättre att vabba en dag "i onödan" än att en hel avdelning får magsjuka som kanske går runt ett tag..?
  • Natulcien
    Ramborg skrev 2013-09-25 13:19:44 följande:
    Jag tycker det är överdrivet...

Vi vuxna kan ju lätt vara lösa i magen lite då och då utan att vara sjuka. Är barn så himla annorlunda menar ni? Eller är det bara jag som har känslig mage (fast jag lider ju inte av det eftersom jag inte mår dåligt av det)?
    Nja, barn är ju "annorlunda" på det sättet att de är mycket mer "uppe i varandra" hela dagarna; sover intill varandra, leker med samma saker, och de minsta barnen har ju dessutom gärna sakerna i munnen. Så om det är magsjuka så sprids det ju lättare än om en vuxen på en arbetsplats drabbas.
Svar på tråden Dagis vill att jag hämtar min dotter