• lilljen

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

mikispikis90 skrev 2013-12-09 18:35:06 följande:
    Jag har aldrig varit så här hungrig ... Brukade förut kunna jobba en hel dag utan mat men nu, känner jag sug/aptit/hunger trots mitt illamående :o

Samma här, de sista två veckorna (går in in v 17 idag) har hungern verkligen slagit till! Kanske har det lite att göra med att jag äter Lergigan Comp nu och inte mår lika illa längre.
  • lilljen
    nellang skrev 2013-12-09 22:07:31 följande:
    Benbiten - samma här vad gäller mat. Jag är konstant hungrig. Gärna på ost och mjölkprodukter. O det sätter ju sig på magen. Så tyvärr är det nog inte bara bebisen som gör att min mage växer. Vill vänta med att berätta på jobbet till efter jul o då måste jag verkligen tänka på matintaget om inte alla ska fatta innan.

Jag har X antal ostmackor runt midjan!!! När ingen annan mat har funkat så har det blivit osstmackor, gärna på nåt riktigt vitt och luftigt bröd så man får i sig många ;)
  • lilljen
    My1980 skrev 2013-12-10 22:50:52 följande:
    Känner mig lite i samma sits men är fortfarande osäker på om fvp ska genomföras eller inte. Har fått en tid men vi har till samma dag på oss att bestämma. Blev nyfiken på det ni hade läst, vad experter sagt ang ivf och blodprovsresultatet. Vilka läste ni och kändes de pålitliga? Jag frågade bm om alla hormoner kan påverka men hon kunde inte svara på det.

My och Cillah, jobbiga beslut att ta och mycket att fundera på... håller tummarna för att allt är bra (vilket det ju ofast är!).

IVF påverkar blodprovet men de ska kunna lägga in det som en parameter för att inte få förhöjd risk. Dåligt av BM att inte veta det tycker jag faktiskt.
  • lilljen
    nu då skrev 2013-12-19 11:06:17 följande:

Jag är fö. nu inne i slutet av v 15 (14+5) men kräks fortfarande och mår väldigt illa. Har några bra dagar emellanåt då jag inte kräks alls och bara mår illa på kvällen när jag blir trött. Någon annan som kommit en bit längre och fortfarande spyr? Börjar bli segt och tröttsamt eftersom jag spytt sedan vecka 5... Hoppas verkligen det försvinner snart! Har gått ner 4 kg sedan insättningen och ligger helt still med vikten även om magen putar lite och jag växt ut E-kupan. Längtar efter den där "mysiga" känslan som ska infinna sig i andra trimestern :)

Hej

Är i v 18 och mår illa fortfarande om jag inte äter Lergigan Comp. Började med dem v 14/15 för då orkade jag inte må illa längre, hade hoppats det skulle försvinna efter 3 månader som "alla" säger... :)
    Vikten har dock stadigt gått uppåt då ätandet tar bort en del av illamåendet... ;)
  • lilljen
    Heaven75 skrev 2013-12-19 08:54:42 följande:
    Glad
    Hej alla!

Nu på morgonen var jag på mitt RUL. Allt såg bara fint och nu vet vi att vi ska få en flicka.  

Härligt! grattis till tjejen :)
  • lilljen
    mikispikis90 skrev 2013-12-22 18:21:01 följande:

Jag mår illa de dagar jag ät ledig och "slappnar av" .. Som tur är jobbar jag nu alla röda dagar så jag mår förhoppningsvis bättre :) vet ni nått annat som botar illamåendet?! Tips? Förutom postafen??

Äta surt eller dricka iskallt lindrade tillfälligt för mig men för att få bort det typ helt så krävdes Lergigan Comp. Postafen vart jag mest trött av.

Grattis och välkomna till er nygravida :)
  • lilljen

Hemma efter lite julledigt och en vecka på Gran Canaria :)
    Välkommen till er nya, kul att vi blir fler och fler här!

Den 2/1 är det dags för RUL, längtar så (och är lite nervös också...)men njuter så länge av att det buffas i magen varje dag nu för tiden GravidHjärta

• lilljen
    Grimm skrev 2013-12-30 11:14:49 följande:
    Är i vecka 19 och jag känner av mycket buffar och små rörelser i magen varje dag. I början tyckte jag det var obehagligt men nu har jag börjat vänja mig. Det är ju en ny känsla och en ny situation man är i. :) var på RUL igår och det gick ej att ta miste, det är en pojke som ligger där och sparkar!

Härligt :)

Såg ni själva att det var en pojke? Kommer vara i 19+2 när vi gör RUL och vi vill inte veta kön. Kanske måste säga till att hon inte får zooma in eller be oss blunda ibland ;)
  • lilljen

Kul att höra om så många fina VUL och RUL! Vi hade också RUL idag och allt såg fint ut, precis så stor som den skulle vara och visade upp sig så fint för kameran :)

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!