• lilljen

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Sara84 skrev 2013-11-22 10:56:23 följande:
    Hej..
    Jag hoppar försiktigt in här också...
    Vi testade Plus igår, TD egentligen på tisdag 26/11. Har gjort ett ostimulerat FET och har ju (såklart) vart tvungen att ta fler tester efter det som också blir positiva.. Känner oss helt överväldigade av lycka!
    BF 30:e Juli... Kan inte riktigt förstå att vi, om allt vill sig väl, ska få bli föräldrar igen GravidHjärta   

Stort grattis och välkommen hit! :)
  • lilljen
    gyttjegrisen skrev 2013-11-23 15:21:48 följande:
    Puh! Äntligen svar från mkp. Inga kromosomavvikelser. Detta har varit en mardröm! Jag har skrivit mer i min blogg. Www.gyttjegrisen.blogg.se

Åh vilka goda nyheter :)
  • lilljen

Tror jag missat att välkomna några nya, så .. Välkomna hit! :)

Kul att tråden är så levande, ett nytt UL var och varannan dag i varienrande vecka, kul att följa.
    Själv har jag börjat med Lergigan comp mot illamående idag, sjukskrev mig även idag och imorgon för att kunna ta det lugnt, kolla ev biefekter och låta tabeletterna verka i lugn och ro. På torsdag ska jag till BM på kontroll, ta lite prover och lyssna på  Hjärtat   :) 

Nu har jag också lagt till mig på BF listan.    

• lilljen
    Grimm skrev 2013-11-26 17:16:32 följande:
    Lilljen, då är vi nära gällande datum på BF- listan, kul! Är det ditt första?

Kul! -Jag tror den här kommer den 28/5... Har två barn från ett tidigare förhållnade som är 9 och 11.
     Gick över 6 dagar med första, 4 med andra och har fått för mig att det blir 2 dagar över tid med den här :)
    Kommer väl gå över så långt jag får och bli igångsatt bara för det ;)

• lilljen

Gjorde vul i v 7+2 och man såg foster, gulesäck och ett tickande hjärtat. Läkare sa direkt efter bara nån sekund att allt såg jättefint ut medans vi behövde lite förklaring för att fatta vad som var vad :)

• lilljen
    Jayt skrev 2013-11-28 10:28:59 följande:
    Hej tjejer. Nu vågar jag nog mig tillbaka hit :)
    Testade igår på rd 10 och fick ett svagt streck, testade idag och en tydlig stegring har skett. Nu hoppas vi bara att våra lilla frö vill stanna kvar den här gången

Välkommen tillbaka, nu hoppas vi du får stanna!
  • lilljen

@Sara84, tråkigt att höra, ledsen för er skull.

Hur har ni andra det med blodvärdet?
    Var hos BM igår och det som mättes var

HB: 101
    Blodtryck: 97/54
    Hjärljud, bebis: 158

BM vill verkligen ha upp mitt HB nu, och jag med såklart. Äter Nifirex sen några veckor tillbaka men ska nu dubbla dosen, alltid ta med dem nåt c-vitaminrikt, äta spenat, torkade aprikoser och annat järnrikt. Nån annan som lyckats få upp sitt värde? mitt gick ner från 107 till 101 trots att jag verkligen försökt tänka på vad jag äter.

• lilljen

Vet inte om det stämmer men om man ligger under 100 och det inte går upp av järntabletter så måste man ta till dropp eller sprutor.
    Vissa ligger ju lite lågt som icke-gravida och kanske inte lider av att en nedgång till kring 100 men jag ligger kring 126 i vanliga fall och tror det låga värdet bidrar till min trötthet.

Jag har faktiskt sita två dgaran haft jätteont på höger sida till och från, fick dock förklaringen att det är ligamenten som stäcks/växer men jag tycker det mer känns som knip eller att nåt kommer i kläm.

• lilljen
    Grimm skrev 2013-11-29 20:38:49 följande:
    liljen, då e jag säkert en sån som ligger lågt av naturen då de även kommenterat detta på hälsoundersökningen som man har genom jobb. Hög förbränning kanske? Har börjat äta mer nötkött och rätt grönsaker så ordnar det sig säkert. Ligamenten har jag inte känt så mkt av då jag inte rör på mig så mycket, men hört att det gör ont. Hur känns denna graviditeten du som kan jämföra? Är det stora skillnader?

Det är rätt stor skillnade mot tidigare graviditeter, även om jag tror jag glömt/förtängt en del, är ju 10 år sen sist :)

När jag väntade sonen mådde jag lite illa i början av vissa dofter, denna gång mådde jag illa konstant i typ 8 veckor, verkar nu ha gått över med hjälp av Lergiagan Comp.När jag väntade dottern mådde jag inte illa alls.

Tycker denna grav påminner mest om den första, dvs när jag väntade en son så jag tror det är en kille denna gång :)
  • lilljen

Jayt, håller tummarna för att det inte är missfall!
    Om det avtagit så pass mycket låter det lovande tycker jag.

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!