• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Hej igen,

är det någon av er som ibland kan få sjukt starka smärtor vid en äggstock? Det är inte där hela tiden utan mer efter jag kissat eller suttit konstigt.
    Jag funderar på om jag fortfarande är svullen eller om det kan vara utomkveds igen...

Inte alls kul att behöva vänta tills på onsdag när VUL är.     

• Frajda 80
    Jayt skrev 2013-09-30 15:03:37 följande:
    Frajda, TD var förra veckan, på onsdagen.
    Har fått en tid hos läkaren idag så vi får se vad han säger. Jag tror att det är kört, blöder och har mensvärk, tyvärr!

Åhh jag håller tummar och tår vännen!!!!
    Eileme87 skrev 2013-09-30 15:08:26 följande:
    Frajda jag fick ibland hugg i ena äggstocken men nu har det varit rätt lugnt, mer molande känsla över hela nedre delen av magen. Jag tycker också att jag är rätt svullen.

Jay, bra att du fick en tid idag! Håller tummarna för att det inte ska vara kört! Stor kram! 

Idag har jag haft extremt ont... jag måste bara hålla ut tills onsdag men det känns ju som en evighet.

• Frajda 80
    Jayt skrev 2013-09-30 17:21:56 följande:
    Det är konstaterad att det var ett missfall. Är helt förstörd

Skickar en stor kram till dig ♥

Låt dig själv vara ledsen, knäckt osv... er tid kommer.
    Du får försöka se det som så att denna inte var frisk tillräckligt.

Kram igen! 
  • Frajda 80

Hej alla,
    det gick både bra och dåligt idag på VUL.

Han kunde helt klart se att graviditeten satt i livmodern vilket är toppen. Det var nästan en antydan till att man såg hjärtslag men han var inte säker så vi ska tillbaka den 14 oktober på 7+6.

Jag har numer 2 cystor på vänster äggstock.

Jag har ju haft problem med smärta på höger sida och det är troligen min äggstock som inte ligger där den ska för han kunde inte lokalisera den alls.

Så nu är jag öm efter allt bökandes i magen men väldigt glad eftersom den är på rätt ställe och har rätt storlek.

ps. jag blödde igår efter jag gjort nummer 2 då jag var riktigt hård (fyllde ett trosskydd) sen inget mer och det är vanligt.

• Frajda 80
    Eileme87 skrev 2013-10-02 11:39:33 följande:
    Skönt att det såg bra ut med graviditeten Frajda!
    Kommer cycstorna försvinna av sig själva tror dem eller kommer de behövas opereras bort?

Jag känner mig väldigt lugn, mår bra. Lite känningar i magen och yrsel ibland. Igår var jag supertrött. Idag gick vi in i vecka 6 Glad

Ska till MVC nästa vecka för ett första hälsosamtal sen VUL 25/10 och därefter inskrivningssamtal. Önskar att tiden kunde gå fortare!!

Jayt hur mår du?           

Den ena kommer försvinna av sig självt troligen men den andra måste jag operera bort men det gör jag inte förrän efter knodden kommit.

Mitt illamående har försvunnit men jag är ju kissnödig jämt, ömma bröst och trött. 
  • Frajda 80

IVF-graviditeter räknas som ÄL på samma dag som ÄP = 2+0 just för att slippe räkna fel beroende på om man har ett 2-dagars eller 5-dagars.

Min bröst är sjukt ömma ibland. Nu har dom börja smärta lite snabbt i vissa lägen och bara vissa punkter, sjukt skumt. Illamåendet är bara ibland och inte alls beroende av när jag ätit.

Vi har inte haft sex alls sen innan ÄP och det är jag som bromsar. När vi väl ser hjärtat slå + att mina äggstockar är i relativt normal storlek kan jag tänka mig att pröva försiktigt. Som det är idag gör det alldeles för ont, mannen tycker ju förstås att det är jobbigt men han förstår. Vi har ju haft några MF och jag vill inte riskera det och har man haft många MF rekommenderar en del i alla fall att man undviker orgasmer eftersom att det blir som en kortare sammandragning.

Kaffe har jag slutat med helt, jag slutade i somras innan vi drog igång igen. Dock dricker jag svart té men då max en stor mugg.

Idag är jag på v.6+2 och BF den 26 maj.

• Frajda 80
    Benbiten skrev 2013-10-03 10:26:11 följande:
    Hej jag hoppar på här :)

Idag var TD för mig. Tjuv testade i tisdags på kvällen och fick ett super starkt plus :) är överlycklig och har inte kunnat greppa att det finns ett barn i magen! Kunde inte sova inatt och är över pigg i huvudet.
    Fick tid gör UL 29/10 (kunde inte tidigare). Är i v 4+4 idag så ligger ju hyfsat i fas mer några av er.
    Nu börjar ett nytt och spännande kapitel :)

Välkommen och stort stort grattis
  • Frajda 80

Vilken bra start på helgen Heaven Underbart ♥

• Frajda 80

Välkommen Lila och grattis till ert Plus

Det här med symptom är ju så olika så det går väl ibland inte ens att jämföra. Precis som vid övergångsåldern reagerar alla kvinnor olika på östrogen, tostesteron, HCG osv.

Försök och njut istället när är lugnt  

• Frajda 80

Hej och välkomna alla nya och grattis till era plus!!

Min mage är fortfarande svullen och blir värre framåt kvällen. Jag kan dock inte ha mer än ett par av mina jeans då de andra är för små (så svullen är jag). Kjol och strumpbyxor är det bästa. Jag har ju 2 cystor i den ena äggstocken och den andra hittade dom inte så den är svullen och kommer ikläm rätt ofta.

Vi är idag på 6+6.

En vecka kvar tills nästa VUL.      

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!