Jag kommer aldrig att få bli mamma
Först och främst så känner jag verkligen med er! Jättetråkigt.
Sedan blir jag upprörd över att de lämnar denna informatin över telefon, de borde som sagts ovan ha gåtts igenom på ett besök så att ni kunde få informationen tillsammans. Att lämpa över på dig... det är ju hemskt!
Vidare tycker jag det är konstigt att det har tagit dem tre års utredning för att komma på detta? Det första man gör är ju att lämna spermieprov. Jag håller nog med om att du borde få ett andra utlåtande, jag menar det skadar ju inte att ringa och prata med någon annan klinik i alla fall. Kan varmt rekommendera S:t Görans.
Det viktigaste just nu är nog att ni får sörja båda två. "Kroglösningen" kan du glömma bort lika fort som du kom på det! För vad händer om din man inte skulle acceptera detta? Då står du där själv med ett barn... Hur ställer sig din man till spermiedonation?
Nej, sörj ett tag, kontakta en annan klinik och ta det sedan som det kommer. Kanske det här svaret ni fick idag också gör att ni kanske känner att de andra lösningarna till att få ett barn faktiskt är ok, även om det inte känns så just nu.
Hur det än går och vad ni än väljer att göra så önskar jag er ett varmt lycka till.