• KristinaL

Jag kommer aldrig att få bli mamma

Har ni funderat på att adoptera? Det är ju ett alternativ som inte är att förakta, jag är inte främmande för det men min man är skeptisk förstås, han vill ha ett barn som är från honom, han känner starkt för det. Det är så olika vad man känner.

Men en sak är klar, jag litar inte på läkarnas utlåtanden längre. Har sett och hört så mycket så jag är överbevisad om att även om läkaren har sagt att ni inte kan få barn, så tror jag inte på det. Bara ett exempel är min vännina, hon hade en spiral, men tog ut den, läkaren sa att hon inte kunde bli gravid på ett tag framöver, men hon blev gravid på första försöket, ganska direkt efter att läkaren hade uttalat sig i frågan och det är bara ett exempel. Sen har man sett i tidningar och sett på tv, hur folk har varit förtvivlade över diagnosen, men faktiskt klarat det jättebra ändå.

Gå till fler läkare, gärna nån annanstans, för man vet aldrig, det kan vara felbedömning! Och om det nu mot all förmodan inte är en felbedömning så har ni ju försökt i alla fall!

Lycka till och ta vara på varandra, prata om det, för om man sluter sig så är det lätt att man glider isär från varandra, blir ännu mer bitter osv!

Kram från en som också längtar....

Svar på tråden Jag kommer aldrig att få bli mamma