• Agronom

Jag kommer aldrig att få bli mamma

FInns inga ord osom kan lindra men som övriga har skrivit så finns det alternativ när ni hämtat er lite: adoption, spermadonator.

Var det inte aktuellt med ICSI eller TESE heller???

• Agronom

COrnelia: DU får ursäkta att jag fortsätter och frågar jobbiga saker om er utredning (för det är väl en grundutredning ni gjort på HS?), säg ifrån om du tycker det är för jobbigt!

Baserar de sitt utlåtande på din man efter ett spermaprov eller har de också försökt att ta sperma från testiklarna (tror det heter TESE)? De borde ju i och för sig ha föreslagit det i samtalet med dig.

Tycker absolut att ni ska vända er till Sophiahemmets andrologmottagning (spec. på manlig infertilitet) för en second opinon!

• Agronom

Cornelia: Tycker ni ska överväga donator. De väljer ju en som är så lik din man som möjligt!

KRAM IGEN!!!!

• Agronom

Cornelia: Tycker ni ska överväga donator. De väljer ju en som är så lik din man som möjligt!

KRAM IGEN!!!!

• Agronom

Var inte meningen att skicka in inlägget två gånger..Sorry!!

• Agronom

Har ni gjort TESE på HS?

Förstår om du är bitter men donator är bättre än kille på korgen (som kan ha sjukdomar, behöver ju inte vara fertil osv)!!

• Agronom

I så fall Cornelia så finns ju alla chanser för er att fortfarande kunna göra en IVF eller ICSI! TESE är ju som tidigare beskrivet när man tar vävnad direkt från testikeln och där kan de ta ut spermier som kan användas.

Tycker absolut att ni ska ta med er journalerna från HS och gå till Andrologen eller Fertilitetskliniken på Sophiahemmet! Ring i morgon och boka tid!!

Jag tänker själv just nu, precis som du rörande adoption dvs att folka ska tycka synd om en ...att man ska få en stämpel som den barnlösa kvinnan osv....

• Agronom

Men det kan de ju inte till 100 % svara på om de inte tittat efter spermier i testikeln?? Läkarna kan ju till och med reversera sterilitetsoperationer hos män.

Här är i allafall kontakt uppgifter till kliniken på Sophiahemmet:

www.andrologmottagningen.com/

• Agronom

Cornelia2: Ville bara tipsa dig om att ta kontakt med Esping här på FL (sök på vänner under ditt krypin). Hennes man hade 0 spermier i sitt prov och det visade sig att han saknade sädesledare. Via TESE och ISCI så är hon nu gravid. Har din man testiklar och inte haft någon svår sjukdom (påssjuka som vuxen, cancersjukdom) så finns det alla möjligheter att hitta spermier genom TESE.

Hoppas att det gick "bra" i går kväll när din man kom hem!

Svar på tråden Jag kommer aldrig att få bli mamma