sjukskriven pga karpaltunnelsyndrom ?
kort fundering.... kan man bli sjukskriven pga karpaltunnelsyndrom ?
kort fundering.... kan man bli sjukskriven pga karpaltunnelsyndrom ?
Jag har haft det en tid, men .. ja inte brytt mig så mycket.. är inte den som klagar utan biter ihop..
Men nu på sista tiden har jag fått det mer och mer under dagtid. I mitt jobb så använder jag händerna hela hela tiden, torkar och städar samt bär mycket kartonger.. så just nu har jag problem med att vrida ut trasorna jag städar med... det gör ont i händerna och dom känns som uppstoppade korvar :(
Tänkte om jag skulle härda ut tills jag kan söka havandeskapspenning, eller vad det nu heter, men .. det är väl bättre att bli sjukskriven, man får väl ut mer... om man nu får tänka så...
wify - så du fick sjukskrivning och inte havandeskapspenning då ?
ja jag är livrädd att något sån`t kommer hända, att händerna blir värre och värre och att när bejbisen kommer så är händerna fortfarande "konstiga" och att jag kommer få svårt att hålla i barnet.. :(
I mitt jobb så diskar jag mycket, städar torkar bär kartonger, och det är svårt att vrida ut en trasa då inte händer funkar som dom ska.. :(
Jag vill jobba in i det sista, jag är verkligen ingen " sjukskrivningstyp" som sjukskriver mig för minsta lilla, men jag har läst lite på nätet om personer som du, som har haft problem tom efter barnet är fött, och det är jag livrädd för, samt att det ska bli värre när man jobbar....
Hur länge tar det innan FK "godkänner" en sjukskrivning ?
Jag är bara orolig att man ska få nej från dom, och så står man på bar mark.
Jag vet inte om jag ska söka havandeskapspenning, ifall att, och sedan om man blir sjukskriven för händerna "strunta" i den och ta sjukskrivning istället ? vad rekommenderar ni mig att göra ?
Jag pratade idag med försäkringskassan, och dom tyckte jag skulle söka gravidpenning som det heter , inte havandeskapspenning som jag skrev, och blir jag sjukskriven då går den in istället.
Jag får samma peng från försäkringskassan, MEN, blir jag sjukskriven så går min AFA försäkring in med x % så jag får lite mer ändå..
Jag har fått ett träningsprogram från en sjukgymnast som jag ska köra med, samt att jag ska ta upp det med min barnmorska den 1 oktoeber när jag ska dit.
Är bara rädd att det blir värre och värre ju längre in i graviditeten man är...