• Fläderpärlan

Känner mig ensam, någon som vill prata eller följas åt?

Hej alla! Är det bara jag som känner mig enormt ensamt i bebisverkstaden? Jag och min sambo har försökt i 1,5 år utan resultat vi är nu under utredning och väntar på remiss för ivf. Vänner blir gravida och föder barn, jag stänger mig inne, vill inte träffa någon! Finns det någon som känner igen sig och vill berättat sin historia? Kram

• Svar på tråden Känner mig ensam, någon som vill prata eller följas åt?
  • Jacqueline

Hej hej nu i september har vi försökt ett helt år och jag har tid till gyn på torsdag för att påbörja utredning främst pga att min cykel blivit totalt rubbad.Jag har två barn sedan ett tidigare förhållande men det blir min nuvarande mans första.Jag tror det är någon hormonrubbning som förstört för oss men det återstår att se vad som händer på torsdag...Känns lite surt att det aldrig tar sig iaf ,folk blir gravida till höger och vänster och man blir bara mer och med deppig och tappar lusten för att försöka vidare för varje negativt test man tar :-/

• Fläderpärlan

Jag håller med, vill inte ens ta ett gravtest längre, för man blir bara besviken! Min cykel blev också helt knäpp i samband med min utredning, året innan kom mensen varje månad men sedan började den hoppa och ha sig. I och med att mensen krångla så skjöts allt upp hela tiden eftersom man skulle ta blodpropp på en viss dag i menscykeln osv. Jag tycker att detta är jättejobbigt psykiskt! Går du/ni hos någon psykolog?

• Jacqueline
    Elinmariaregina skrev 2013-09-17 18:18:19 följande:

Jag håller med, vill inte ens ta ett gravtest längre, för man blir bara besviken! Min cykel blev också helt knäpp i samband med min utredning, året innan kom mensen varje månad men sedan började den hoppa och ha sig. I och med att mensen krångla så skjöts allt upp hela tiden eftersom man skulle ta blodpropp på en viss dag i menscykeln osv. Jag tycker att detta är jättejobbigt psykiskt! Går du/ni hos någon psykolog?

Nej det gör vi inte ,ännu!!Vi får se vad som händer nu efter torsdag ,som sagt så ska vi först och främst kolla vad som är fel på mig innan vi utreds bägge två så att säga.Min cykel gick från 29 dagar till 45-48 dagar helt plötsligt och har varit så lång sedan april-maj och det har jag aldrig varit med om i mitt 29 åriga liv hehe...Har lämnat blodprover på VC iaf pga trötthet och fått veta att jag har en liten förhöjning av tsh (sköldkörteln) men är osäker på om det kan påverka så kopiöst att hela menscykeln rubbas och blir konstig.
  • Fläderpärlan

Hmm jag tror det kan bero på stress också.. Och att man är deprimerad, mår inte kroppen bra så rubbar det nog menscykeln också!

• Jacqueline
    Elinmariaregina skrev 2013-09-17 19:05:43 följande:

Hmm jag tror det kan bero på stress också.. Och att man är deprimerad, mår inte kroppen bra så rubbar det nog menscykeln också!

Stressar inte mer än vanligt och har aldrig varit lätt stressad så det tror jag inte faktiskt...
  • Lilla fjunet
    Jacqueline skrev 2013-09-17 19:32:12 följande:
    Stressar inte mer än vanligt och har aldrig varit lätt stressad så det tror jag inte faktiskt...

Min mens blev också helt knäpp ett tag, och mina sköldkörtelhormoner var lite förhöjda, då fick jag prova pergotime som är ägg stimmulerande och blev gravid på andra försöket.
  • Jacqueline
    Lilla fjunet skrev 2013-09-17 20:32:21 följande:

Min mens blev också helt knäpp ett tag, och mina sköldkörtelhormoner var lite förhöjda, då fick jag prova pergotime som är ägg stimmulerande och blev gravid på andra försöket.
    Åh tack för du berätta du ger mig hopp <3
  • Juronjaure

Jag hoppar in! Har försökt i 16 månader, är mitt i utredningen och min cykel har också tokkrånglat just den här månaden! Jag hoppas att blodproven inte blir helt åt skogen ändå... Äggledarundersökning på fredag och sedan blir vi väl kallade till läkarn för att prata om provsvaren, antar jag.

Gjorde vul vid första läkarbesöket, och hon sa att jag hade tjock slemhinna som om jag skulle ha mens snart. Men jag hade äl dagen efter, så nu nojar jag över varför jag hade en tjock slemhinna då... Är det DÄRFÖR det inte fäster? För tjock slemhinna? (2 tidiga mf under året som gått) NOJIG!

• Fläderpärlan

Kul att fler har svarat! Jag ska spola mina äggledare nästa vecka men under narkos? Någon som vet någon som har gjort det tidigare? Jag har en till fråga, när upptäcker de endo eller pco, om man har det alltså?

• Juronjaure
    Elinmariaregina skrev 2013-09-23 16:21:43 följande:
    Kul att fler har svarat! Jag ska spola mina äggledare nästa vecka men under narkos? Någon som vet någon som har gjort det tidigare? Jag har en till fråga, när upptäcker de endo eller pco, om man har det alltså?
    Varför under narkos? Har inte hört talas om nån som gjort det, visste inte ens att det var en möjlighet :)
Svar på tråden Känner mig ensam, någon som vill prata eller följas åt?