Inlägg från: dennis02 |Visa alla inlägg
  • dennis02

Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?

Jag ser det på stan. Jag ser det på bussen. Jag ser det i biosalongen. Jag har sett det i skolorna. Jag ser det på facebook. Riktigt snygga och söta tjejer som är tillsammans med killar som inte alls motsvarar dem utseendemässigt.

Så jag tror nog att ni grabbar som är oroliga för att inte få en tjej pga ert utseende kan tagga ner lite. För kvinnor verkar inte på långa vägar ha samma krav när det gäller utseende som männen på kvinnorna.

Jag gillar förstås inte att skryta. Men jag ser rätt bra ut i jämförelse med de flesta killar jag ser som är tillsammans med dessa tjejer, och jag har också ofta fått höra att jag ser bra ut. Trots det har jag bara haft 2 längre förhållanden i mitt liv och endast 2 ONS. snart 40 år gammal.

Kan jag då av detta dra slutsatsen att vi män kan sluta fila och putsa på vårt utseende eftersom ni ändå tycks vara ganska okritiska när det gäller det yttre?

Ja jag vet att inlägget kanske verkar pubertalt med tanke på min ålder, men ibland måste man bara få fråga saker spontant.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?
  • dennis02

Tack för era svar. Jag vill inte skryta eller så men jag ser rätt bra ut. Problemet är att jag har haft för dåligt självförtroende för att dra till mig tjejer. De vill gärna vara vänner men sen blir det inget mer.

Då reagerar man ju när man ser en pingla komma gående med världens nörd eller nåt.

• dennis02
    lykantrophona skrev 2013-11-08 18:28:52 följande:
    Kan det inte helt enkelt handla om att du har en annan smak än vad dessa tjejer har? Speciellt om du är straight kan det väl vara svårt att se vad som är attraktivt hos en man.

Sen kan det vara så att tjejer generellt bryr sig mer om personlighet och utstrålning, medan killar bara går utefter ytan? ;)
    Menar att snygga tjejer som verkligen skulle kunna få en drömprins rent utseendemässigt. väljer att vara ihop med antingen nördiga glasögonormar med "bögig" röst eller med värsta trashankarna med stripigt flottigt hår och trashiga kläder.

• dennis02
    cheese skrev 2013-10-31 13:43:37 följande:
    Är det din mamma som säger du ser bra ut samtidigt som hon klappar dig på huvudet? För det gör min mamma också men du ska inte ta det så allvarligt hon försöker bara vara snäll.
    Jag ser bra ut rent generellt har jag fått höra från en hel del tjejer genom åren. Fast det kan de ju ha sagt för att vara snälla, vad vet jag.

• dennis02
    lykantrophona skrev 2013-11-11 18:15:59 följande:
    Inte undra på att du saknar tjej när du använder dig av sådana nedlåtande omdömen om andra människor... Jag skulle fly illa kvickt när du använder ord som "bögig" och "nörd" som skällsord.

Jag är tillsammans med en "nördig glasögonorm", och han är den vackraste jag vet. Dessutom så har vi mycket gemensamt, eftersom vi båda är nördar som tycker om tv-spel, rollspel, osv... och kinky sex :P
    Konstigt. jag har alltid fått den allmänna uppfattningen att de flesta snygga tjejer väljer bort sådana killar, just pga att de tänker de nedlåtande omdömena om dem.

• dennis02
    cattus skrev 2013-11-23 18:40:50 följande:
    Ogillar "snygga" killar pga deras ytliga sätt. De tror att de är guds gåva till kvinnan, vem vill vara tillsammans med någon som hela tiden vänder sig om efter alla andra "snygga" tjejer, för det kanske finns någon ännu snyggare än den han är tillsammans med just nu.
    Hellre en snygging som inte är medveten om det som tycker att jag är snygg fast man själv inte tycker det. 
    Finns ju en del killar som polerar sina utseenden bara för att locka till sig kvinnor. Men ofta saknar de ju en hel del personlighetsmässigt.

Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?