• dennis02

Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?

Jag ser det på stan. Jag ser det på bussen. Jag ser det i biosalongen. Jag har sett det i skolorna. Jag ser det på facebook. Riktigt snygga och söta tjejer som är tillsammans med killar som inte alls motsvarar dem utseendemässigt.

Så jag tror nog att ni grabbar som är oroliga för att inte få en tjej pga ert utseende kan tagga ner lite. För kvinnor verkar inte på långa vägar ha samma krav när det gäller utseende som männen på kvinnorna.

Jag gillar förstås inte att skryta. Men jag ser rätt bra ut i jämförelse med de flesta killar jag ser som är tillsammans med dessa tjejer, och jag har också ofta fått höra att jag ser bra ut. Trots det har jag bara haft 2 längre förhållanden i mitt liv och endast 2 ONS. snart 40 år gammal.

Kan jag då av detta dra slutsatsen att vi män kan sluta fila och putsa på vårt utseende eftersom ni ändå tycks vara ganska okritiska när det gäller det yttre?

Ja jag vet att inlägget kanske verkar pubertalt med tanke på min ålder, men ibland måste man bara få fråga saker spontant.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?
  • Kath01

Har också tänkt att det är så, men jag har också tänkt att det är så ju äldre man blir. Kan det vara så att man med åldern börjar värdesätta andra saker än utseende? Både för killar och tjejer. Eller kan det vara så att tjejer har mer "krav" från samhället att sminka sig/vara snyggt klädda, men män har det inte och egentligen är dom inte alls fulare bara mindre fixade? Jag vet inte. Bara funderar .

• Alvas mamma

Skulle ju kunna vara så att killar är mer ytliga.

Tjejen vill ha nåt annat än bara en fasad.

Kan bara utgå från mig själv, men vill hellre ha en snäll, smart kille som jag kan diskutera saker med, ha roligt och skratta ihop än att bara se hans utseende.

• stjärnmamman

Kanske för att dom tidigare varit ihop med snygga killar som visat sig vara idioter.
    Så dom börjar välja med hjärta istället för öga
    Och den jag tycker är ful kanske du tycker ser helt ok ut

• Mandel

När det gäller kändisar så handlar det nog om hur snyggt mannens kontoutdrag är

Kanske så att de killar som inte är vrålsnygga har lagt sin energi och fokus på att bli trevliga, artiga, lärt sig laga mat och sköta om ett hem, ta ansvar osv.
    Därmed inte sagt att snygga killar inte skulle klara av detta, men de har kanske mer fokuserat på idrott/sport och sitt eget utseende.

Jag personligen finner det tröttsamt att vara tillsammans med någon som hela tiden ska spegla sig och/eller spendera tid på gymmet. 
    Dejtade faktiskt en riktigt snygg vältränad kille en gång, men han kunde ju inte ens byta glödlampa... 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Jacqueline

Träffade enbart "snygga" killar innan ,vältränade ,charmiga ,snygga killar som brudarna hängde efter som svansar....tröttnade på att IQ nivån inte var riktigt som den borde och på all uppmärksamhet dessa fick från tjejer som ville "sno" killen...mina barns pappa är "en sån" snygg poppis kille ,har varit separerade i snart 5år pga att han var otrogen och med facit i hand så blev han ganska ofta kontaktad av olika tjejer under vårt äktenskap..efter separationen har han haft inte mindre än 5 förhållande med brudar som han presenterat för våra ungar ,brudar från 23-41år (han är 34)....själv har man skippat hela dendär utseende fixeringen och fastnat för en relativt "vanlig" kille ,2,5år senare så är vi förlovade och planerar en liten det är mina erfarenheter

• Nyfiken gul

hmm har inte den erfarenheten.  Jag är rätt kräsen när det gäller karlar och har bara ett fåtal gånger dejtat en kille som ansetts vara en vanlig ordinär kille. 

Jag är gift med en vältränad brandman men det är ju inte det som gör att jag föll för honom.  han är smart, rolig, händig o praktisk och framförallt en underbar pappa till våra barn.

Själv är jag en som anses vara väldigt snygg och jag blir flitigt uppvaktad.

Däremot har jag lagt märke till en ledsam sak - när snygga tjejer sunkar  ner sig pga att killen är en soffpotatis.  Det är osexigt och ledsamt.  Måste tjejen sluta bry sig om sig själv bara för att killen kanske inte är världens hajpaste i gymet?  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • hlie

Jag är ung och jag har aldrig brytt mig om någon annans utseende. Visst man har kanske sin egna smak, men tycker att alla är fina som dom är och det enda utseendet jag tänker på är mitt egna faktiskt. 
    Vissa kanske tycker det är jätteviktigt att killen ska vara jättesnygg osv osv
    Men det tycker inte alla tjejer :) ! 

• SB2011

För insidan e 100% mer viktig än utsidan! Många killar som ser bra ut är medvetna om de och beter sig ofta som rövhåll just för de tycker de e snygga och kan få vem dom vill! Plus dom e ofta jävligt ego i sängen!

Men de finns så klart undantag!

Ja går på insidan! För han man en vacker insida så blir man snygg och vacker i andras ögon!

• BusJohanna

Precis, fila på personligheten och attityden istället.
    Kan ju isf förklara det låga antalet relationer trots din höga ålder.

• polaris
    "Om en ful är tillsammans med en snygg finns det alltid en kompensationsfaktor." (Fredde i Solsidan)

Svar på tråden Varför blir snygga tjejer tillsammans med så fula killar?