Inlägg från: Lilla kakan |Visa alla inlägg
  • Lilla kakan

Säkert att ert barn kommer få plats på "rätt" grundskola?

Vill veta lite hur folk med barn i förskola känner inför övergången till grundskolan. Själva var vi rätt säkra förut, men plötsligt inser vi att vår kommun inte gör någonting för att bemöta ett ökande elevunderlag, så när vår son ska börja f-klass kommer det inte alls bara säkert att han får plats på den skola han "borde" få gå på.. Det är enormt frustrerande att inte kunna göra något åt saken heller. Funderar på om det är vanligt att man har det så som förälder eller om det är vår kommun som suger. Ps, även ni som redan passerat denna period i ert barns liv får såklart gärna svara i efterhand, hur ni upplevde det

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Säkert att ert barn kommer få plats på "rätt" grundskola?
  • Lilla kakan

Tack, så många som redan svarat, det är roligt att höra allas perspektiv

Erizajo skrev 2013-09-15 17:12:40 följande:
    Min dotter har nyss börjat f- klass, vi bor i ett litet samhälle så finns bara ett alternativ dock blev de 26 i hennes klass något man som förälder inte är alltför nöjd med...

Det är det alternativet som också finns för oss - skulle alla i nuvarande upptagningsområdet få plats på "vår" skola när sonen ska börja, så kommer de vara minst 26-28 per klass, om inte lokalerna utökas.. Vi vet ju inte för vår kommun planerar typ en månad i förväg för allt verkar det som..
    fluu skrev 2013-09-15 17:53:20 följande:
    Jag oroar mig redan nu när hon är 1,5. Här i stan sköts fsk och skola uruselt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Det är så himla tråkigt. Vi flyttade från en dylik ort, just pga detta. Och vårt område nu har alltid haft jättebra skolor, men snart börjar allt braka ihop här också verkar det som
  • Lilla kakan

Härligt att höra att de flesta verkar slippa oroa sig! Tack för alla svar so far

Svar på tråden Säkert att ert barn kommer få plats på "rätt" grundskola?