Mår dåligt på jobbet, hjälp!!
Hej! Jag var lite i din sits i februari i år. Jobbade på ett jobb jag inte trivdes på, gjorde misstaget att byta ner mig för ett år sedan.
Plussade en fredag i v 4 och sa upp mig tisdagen efter, fick gå på dagen då min provanställning inte var slut.
Fick nytt jobb typ 3 veckor efter, men spydde typ 3 gånger på väg till jobbet, så sjukanmälde mig nästa dag och berättade att jag var gravid. Fick sparken direkt.
Sen var jag arbetslös i nästan 3 månader till tills jag hittade ett sommarvikariat som varade till början på denna månad. Trivdes jättebra där och är välkommen tillbaka att vikka där nästa sommar om jag vill konstigt nog fick jag ett till vik på 2 veckor som tar slut nu på fredag. Är i v 36 nu så jag varken tror eller hoppas på att få något mer jobb nu.
Jag ångrar inte att jag sa upp mig! Det jobbigaste har nog varit att folk tycker man är dum i huvudet som säger upp sig när man är gravid.
Var noga med att skriva in dig på arbetsförmedlingen direkt så att du skyddar din SGI bara. Dubbelkolla även reglerna med försäkringskassan.
Stort grattis till graviditeten! När är du beräknad?