Mår dåligt på jobbet, hjälp!!
Hej, jag har i över 1 år jobbat på ett ställe där jag verkligen inte känner att jag trivs på...det är ett litet företag och man tycker det borde vara mer stöttning och tight mellan oss..men det känns som att mina chefer bara klagar..och oftast på saker som inte har med jobbet att göra...typ om jag inte diskat ett glas ordentligt m,m.
Hela tiden får man gå och hålla andan att snart så kommer något nytt som jag får skit över..även min andra arbetskamrat har det likadant..De känns som de äger en och att de tror jag MÅSTE ha dem för att överleva...flyttade dessutom långt ner i landet för att få detta jobbet...ca 50 mil. och efter min provanställning tog slut, sa de hejdå till mig för att 3 mån senare vilja ha tillbaka mig..dum som jag var började jag igen men fick aldrig någon fast tjänst utan har bara gått på schema och har papper bara skrivna fram till sista sep.
Får nu skriva på papper på fast fram till mars (o de var tydliga med att de inte egentligen behöver ge mig fast ännu, men att de behöver mig *känns ju kul*)
Nu känner jag, efter många tårar här hemma och magont att jag inte klarar av pressen och alla dumma kommentarer från dem varje jäkla dag...dessutom är de så beroende av mig så jag kan aldrig gå hem om jag mår dåligt..jobbade förra veckan i 38 graders feber och det är ett jobb man måste vara skärpt i, hela tiden.
Iallafall..nu tänker jag dra här ifrån men min ångest växer..hur ska de klara sig utan mig? jag kan inte bara gå nu när mitt schema är fullt i flera veckor framåt medans de dock inte gör något om dagarna. Kan jag bara dra ? eller har jag nån tid jag måste vara kvar i? somsagt har jag inga papper skrivna..ska skriva på ett nytt papper nästa vecka fram till mars men då inte på heltid..kan jag bara sluta nu? Dessutom fick jag reda på att jag och min sambo väntar barn..jag står inte ut här längre, då går jag hellre hemma och lever fattigt än att bli kränkt varje dag på jobbet...så allt är kaos..kan man vara arbetslös om man väntar barn? får jag några pengar på min mammaledighet då? KAOS!