• Ruttan

FSH frågor

Hej
    Jag har några funderingar som jag hoppas hoppas få lite klarhet i genom att skriva här. Har fått veta att jag har ett för högt FSH värde, inte klimakteriet utan bara "tröga" äggstockar.
    Undrar nu om någon här blivit gravid trots sitt höga FSH-värde?
    Kan det finnas något samband mellan högt FSH och Endometrios?
    Har pga detta blivit rekomendera att satsa på äggdonation istället för fler IVF (har gjort två försök). Står i kö till HS men känner att tiden rinner iväg och ska nu åka till Finland för ett läkarbesök. Är det någon som vet om det finns något forum i Sverige där man kan söka en äggdonator?

Tacksam för svar

• Svar på tråden FSH frågor
  • Ruttan

Jättekul att höra!
    Läste din presentation och vi är på väg till Åbo (mars). Har inte givit upp hoppet och det känns underbart att läsa om par som lyckats trots att det mesta talar emot.

• Ruttan

Mitt värde låg på 11 och 10, testade två månder i rad. Min läkare sa att det inte spelade någon roll vad värdet låg på, allt över 10 var neg.
    Håller tummarna för att det går vägen för er!

• Ruttan

Jag fick inte så många äggblåsor trots nästan högsta dos på Gonal-F och bägge gångerna blev det bara ett ägg som kunde befruktas. Har bara haft två väldigt tidiga missfall så det verkar inte som ägget vill fästa=dålig kvalitet. Han sa också att mitt LH värde var högre än FSH (jag tror det var så??) vilket inte var bra. Hade förtroende för vår läkare på St:Görans men det klart att man börjar undra när man har läst lite här.....
    Du har inte fått någon procenttal på hur stor chans ni har att lyckas?
    Tack för länken!

Svar på tråden FSH frågor