Det som inte få hända har hänt...
Hej allihopa!
Det som inte får hända har just hänt.... I torsdags (5/9) började jag få bruna flytningar och blev såklart orolig men försökte att inte tänka på det eller tänka "det är nog ingen fara." Senare i helgen kom det mörkrött blod med klumpar i och jag hade ont i magen, ungefär som mensvärk. Började då bli riktigt orolig men alla som jag pratade med försökte lugna mig och sa att allt säkert är okej. Ringde iaf 1177, men de tyckte jag skulle avvakta med att åka in. Pratade sen med en BM på måndagen och vid det här laget var jag helt förstörd för jag misstänkte ju vad som var på väg att hända. Hon sa att jag skulle ringa gyn det första jag gjorde på tisdagen och få en tid och det gjorde jag och fick komma dit på tisdagsförmiddagen.
Fick först vänta i över en timme innan jag fick komma in. Väntan och oron var olidlig!! Jag grät en massa men försökte att tänka positivt.
Tillslut fick jag komma in. De gjorde en gynundersökning och sedan ett VUL. De vände bort skärmen när de skulle göra VUL och sen såg de funderade ut i nån minut innan de sa att bebisens hjärta inte längre slog, VAD DE SÅG IAF var inte 100% säkra. :( Hur f*n kan man inte vara säker på det!!? Jag bröt ihop totalt medans läkaren pratade på om att det var som ett lotteri, det blir inte vinst varje gång. Ville bara springa därifrån... Som tur var hade jag min underbara sambo med mig som tröstade.
Vad de såg så hade barnet dött i vecka 7+några dagar och jag är/var nu i vecka 14+5. Det känns fullkomligt vidrigt att det ligger ett dött barn i min mage. Så j*vla hemskt!! :'(
Efter det var jag helt borta, lyssnade inte, pratade inte, satt bara där och stirrade och grät. Det kändes så tomt. Från att vara hur lycklig som helst över att få ett till barn till att allt bara rycks ifrån mig.
Det som sades var att jag skulle få komma tillbaks om en vecka och göra en till undersökning av en annan läkare (för att vara på den säkra sidan) och se om barnet stötts ut.
De frågade om jag ville ha abortpiller för att skynda på det hela men där sa jag tvärnej! Det jag inte förstår är hur de kan erbjuda abortpiller om de inte ens kan säga med 100% säkerhet att barnet är dött??
Sitter här nu och bara väntar på att det hela ska sätta igång. Jag gråter nästan hela tiden och miljoner tankar och frågor flyger runt i mitt huvud. Detta är det vidrigaste jag varit med om, och då har det egentligen inte ens börjat... Jag vill bara försvinna från verkligheten. Jag vill inte prata med nån, börjar bara gråta.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till!? Känner mig så ensam fast jag har en massa runt omkring mig som vill finnas där...
Hur lång tid kan det ta innan det hela sätts igång? Denna väntan alltså.....
Detta blev ett långt och kanske förvirrat inlägg men jag vet inte var jag ska vända mig, här märks det inte om jag gråter.... :(