• Solljuset

sfinkterruptur - solskenshistorier tack

Hej

För 10 dagar sedan födde jag min bebis vilket var en positiv upplevelse. Tyvärr sprack jag mer än vad bm först trodde, jag fick en sk sfinkterruptur grad 3. Halleluja liksom. Nu undrar jag om det finns någon som det faktiskt har gått bra för? Jag har bara läst om infektioner, inkontinens, bajs oxh kiss och social fobi. Känns inte så jättelugnande. Såhär 10 dagar efter så känna d ändå positivt, jag har inte så ont, jag kan sitta gå och stå ( känns bara som om jag skulle tappa underlivet) och undrar om jag har en bra läkningsförmåga eller kommer problemen senare? Jag vill ju inte gå runt o tro att jag kommer bajsa på mig..

Finns d ngn där ute som har ngt bra att säga??

Håller tummarna

//ngn som försöker hålla modet uppe

• Svar på tråden sfinkterruptur - solskenshistorier tack
  • Solljuset

Jag fick vänta typ 1 h på operation som sedan tog typ 2 h. Läkaren var nöjd över operationen och beskrev att läkningen är beroende på hur bra operationen är utförd. Så hon menade att tiden som det tog inte hade med skadan o h antal stygn att göra utan att hon var noggran. Men innan ni kände er bra och normala igen, hur kändes det då? Hade ni problem att hålla er? Det är min största skräck. .jag vet inte hur man ska känna efter en vaginal förlossning då första barnet är född med planerat snitt.

• Solljuset

Det här med att man inte får bära tyngre än bebisen kommer vara en utmaning då jag har en 1,5 åring hemma också som gärna vill bli buren. Nu kan jag försöka undvika det då pappa är hemma men snart är man själv med två små och då måste jag vara i form. Det är denna stress man helst skulle vilja slippa därav min önskan att läka snabbt.

• Solljuset

Nu har d gått en månad och den där skumma känslan i underlivet är kvar. Vad är d som gör ont egentligen? Ååååh jag är så frustrerad. Jag går på toa, lider inte av det heller o kan sitta gå o stå, men känslan av kramp/brännande känsla i underlivet kvarstår. Ngn som känner igen denna känsla?

Hur länge åt ni värktabletter? Jag behöver d fortfarande, iof har jag en spricka i svanskotan oxå.

Åååh hoppas ngn kan svara på frustrerade mig.

• Solljuset

Hej! jag känner absolut igen mig i det du skriver om en viss ömhet vid mens. ingen aning om vad som gör "ont". detta är dock inget jag lider av lr måate ta ngt smärtlindring för! Det är snart 1 år sen o jag tycker d har blivit bra. vissa saker som kan krångla men jag är nöjd bara jag kan hålla mig ;)

Svar på tråden sfinkterruptur - solskenshistorier tack