• Andrers

Efter fyra års kämpande

Anonym (Xx) skrev 2013-11-03 16:52:56 följande:
    Zonterapi är inte alls bluff. Kanske bara inte funkar för alla men har en jobbarkompis som kämpade i flera år med att bli gravid och när hon till sist testade zonterapi blev hon gravid inom några månader. Man jobbar ju med olika kroppsdelar under foten, bla punkterna för livmodern och äggstockar mm och vet även en som blivit av med sin långåriga migrän tack vare zonterapi. Så även om många inte tror på det så vet jag att det kan fungera.
    Man kan inte veta att akupunktur fungera bara för att någon påstår att det fungerade för henne/honom.  Folk måste inse det.  Det är väldigt lätt att inbilla sig sådant och det kan inte användas som bevis. Det är denna "förmåga" att inbilla sig som kvackarna utnyttjar för att tjäna pengar. 

Numera vet man från forskning att akupunktur bara är placeboeffekt och inte någon verklig effekt. Ett tag trodde man att nålsticken kunde ha smärtstillande effekt.  Detta uppfattade många som ett bevis för att akupunktur fungerar trots att det faktiskt inte bevisade något om akupunktur. Akupunktur har aldrig ens varit i närheten av att vara bevisad. 
  • Andrers
    Andrers skrev 2014-01-05 04:44:54 följande:
    Man kan inte veta att akupunktur fungera bara för att någon påstår att det fungerade för henne/honom.  Folk måste inse det.  Det är väldigt lätt att inbilla sig sådant och det kan inte användas som bevis. Det är denna "förmåga" att inbilla sig som kvackarna utnyttjar för att tjäna pengar. 

Numera vet man från forskning att akupunktur bara är placeboeffekt och inte någon verklig effekt. Ett tag trodde man att nålsticken kunde ha smärtstillande effekt.  Detta uppfattade många som ett bevis för att akupunktur fungerar trots att det faktiskt inte bevisade något om akupunktur. Akupunktur har aldrig ens varit i närheten av att vara bevisad. 
    Anonym (Xx) skrev 2013-11-03 16:52:56 följande:
    Zonterapi är inte alls bluff. Kanske bara inte funkar för alla men har en jobbarkompis som kämpade i flera år med att bli gravid och när hon till sist testade zonterapi blev hon gravid inom några månader. Man jobbar ju med olika kroppsdelar under foten, bla punkterna för livmodern och äggstockar mm och vet även en som blivit av med sin långåriga migrän tack vare zonterapi. Så även om många inte tror på det så vet jag att det kan fungera.
    Jag skev om akupunktur men samma sak gäller för zonterapi. Man kan inte dra slutsatsen att zonterapi fungerar bara för att någon påstår att han/hon blivit hjälpt. Det är faktiskt lite idiotiskt att tro det.  Zonterapi är faktiskt en mycket knasig humbugterapi och det är faktiskt helt otroligt att det finns folk som går på något sådant. men det verkar inte finnas någon gräns för hur dumma människor kan vara.

• Andrers
    Anonym (Xx) skrev 2014-02-25 08:27:42 följande:

Har faktiskt själv blivit hjälpt av zonterapi mot ryggbesvär. Var oerhört öm just på de punkterna på foten och när det behandlats ett par ggr så var jag i stort sett bra. Och då hade jag haft långvariga problem. Så det fungerar visst va sjutton du än tror! Men det är upp till dig vad du väljer att tro på. Men jag vet att det är så!
    Det är ett välkänt faktum att det finns personer som inbillar sig att de blir botade av kvacksalveri. Det är ju en förutsättning för att dessa kvackare skall kunna få kunder. 

Men varje intelligent människa inser att  man inte själv kan avgöra om man blivit botad eller ej.  Fenomenet är välkänt. Kvackare lever på lättlurade människor.

Zonterapi är bluff. Att det finns folk som tror att de blivit botade bevisar faktiskt inte något. Du måste prestera något bättre om du skall bevisa något. Det enda du bevisar är att du är lättlurad.

Om det inte fanns idioter så skulle både zonterapi och homeopati försvinna och dessa parasiter skulle inte kunna lava på sitt bedrägeri.
  • Andrers
    Mallan 82 skrev 2014-02-27 22:29:48 följande:

Kan man inte bara få vara. Detta inlägg handlar om ofrivillig barnlöshet. Vad ger DIG rätten att ta bort kanske det sista hoppet en människa kan ha. Vad ger DIG rätten till det. Skäms på DIG hemska människa.. DU må va lycklig med massa barn. Men alla har inte den lyckan. Så igen. Vad ger DIG rätten till att krossa drömmar bara för att DU inte tror..
    Det handlar om skurkar , lögnare och cyniska banditer som profiterar utnyttjar okunniga människor. Varför försvarar du detta bedrägeri. Det är du som bör skämmas. 

Jag har faktiskt rätt att bekämpa detta och varför skulle offren ha nytta av att bli lurade? Man bör bekämpa alll humbug och lurendrejare.
  • Andrers
    Kasperina skrev 2014-02-28 14:36:17 följande:
    Jag var extremt skeptisk till både akupunktur/akupressur och zonterapi men eftersom jag läst mycket om och inom olika naturvetenskapliga ämnen så inser jag att vi inte vet allt om hur allting fungerar och försöker därför hålla mig öppen.
    För mig har både akupressur och zonterapi hjälpt mot olika saker där "vanliga" läkare rycker på axlarna och erbjuder ännu en tablett som ska motverka effekten av den andra tabletten som jag tar för att motverka effekterna av den tredje tabletten. Jag personligen tycker att total motvilja mot kloka gummor/gubbar och alternativ medicin med tusentals år på nacken visar på extremt låg intelligens, men det är min åsikt.
    Att den "moderna läkarvetenskapen" inte kan bevisa att något fungerar betyder faktiskt inte att det inte gör det, och jag tror att när man kämpar mot "oförklarlig barnlöshet" blir man extremt medveten om detta på ett mycket plågsamt sätt.

Att ni inte har vett att begripa att ni inte vet allt betyder inte att ni har rätt att skratta år dem som är öppna för att hitta något nytt.
    Man vet numera på vilket sätt som folk blir lurade av homeopati och zonterapi och annat kvacksaleri. Du kanske har läst mycket men du har tydligen inte någon aning om hur väl man förstår dessa företeelser. 
  • Andrers
    Anonym (Vad är felet) skrev 2014-03-01 10:15:22 följande:
    Såg nu att det var en gammal tråd. Undrar så hur det gick för dig ts
    Anonym (Vad är felet) skrev 2014-03-01 10:14:37 följande:
    Vad tusan är det för fel på människor? Detta handlar om en orolig kvinna med sekundär barnlöshet. Det handlar huvudsakligen inte om zonterapi. Är man ofrivilligt barnlös greppar man efter varenda strå man kan få tag i. Hon skriver här att hon är orolig, inte att vi ska diskutera vad som är rätt och fel. Är 100% säker på att kvinnan är myndig! dvs hon innehar rätten till att göra vad hon vill med sitt liv. Så länge hon inte skadar någon annan borde inte denna tråden fyllas med idioter som lägger fokus på fel saker. Ts, jag känner så för dig. Jag förstår dina tankar och hoppas så innerligt att läkarna har fel. Det du, jag och många andra tyvärr går igenom hoppas jag att ingen får vara med om. Livet är orättvist och världen är full av oförstående idioter. Tyvärr
    Om någon svarar så dyker tråden upp igen. Därför kommenterar jag igen. Det finns mängder av kvackare som paraciterar på olyckliga människor. Du borde klandra dem istället. 

Tycker du att det är okej att dessa parasiter utnytjar människors olycka. 

• Andrers
    Kasperina skrev 2014-03-01 09:44:05 följande:
    Man vet även att många gamla husmorsknep som läkare tidigare rynkade på näsan åt faktiskt fungerar. Visst finns det kvacksalvare, men homeopati har ett enormt spann där mycket faktiskt undan för undan accepterats som fungerande. Även om man inte tror på att sjukdomar beror på obalans i ngt flöde i kroppen så är det allmänt accepterat att både ingefära och akupressur på en punkt vid handlederna fungerar mot åksjuka/sjösjuka och graviditetsillamående. Varje gång man vetenskapligt bevisar att något homeopatiskt fungerar säger man "ok just detta funkar, men resten är lurendrejeri". Men du kanske bara läser de artiklar som stöder dina åsikter?
    Du blandar i hop begreppen och feltolkar. Vet du vad homeopati är? Av din komentar drar jag slutsatsen att du inte vet. Ta reda på vad homeopati är innan du påstår något om det. Det finns inte något homeopatiskt medel som  bevisats fungera. Du fantiserar. 

Det finns vissa huskurer och örter som kan fungerar men det bevisar faktiskt inte något om alternativmedicin. Det är en feltolkning som du gör.

Hur mycket förstår du av det du läser? 
Svar på tråden Efter fyra års kämpande