• Rocket Mania

Vilken är den bästa/sämsta skolan i Stockholms innerstad?

Jag är nöjd med skolan mina barn går i. Nöjd. Inte mer än så. Jag skulle vilja ha lite mer uppstyrt, lite mer fokus på lärandet på plats och kanske lite tänkande utanför den där fyrkantiga boxen.

Kan ni rekommendera en riktigt bra skola i Stockholms innerstad? Med bra, engagerade lärare, bra resultat, nöjda elever osv?!  

• Svar på tråden Vilken är den bästa/sämsta skolan i Stockholms innerstad?
  • caliningrad

Tyvärr finns det ingen bra skola i Stockholms innerstad. Min dotter går på en som räknas bland de 3 bästa, och jag lovar att nivån är otroligt låg.

Lösningen är hemskolning på kvällen. 

• skyus
    caliningrad skrev 2013-09-14 23:27:36 följande:
    Tyvärr finns det ingen bra skola i Stockholms innerstad. Min dotter går på en som räknas bland de 3 bästa, och jag lovar att nivån är otroligt låg.

Lösningen är hemskolning på kvällen. 

Skulle gärna vilja veta vilka som räknas som de tre bästa?
  • caliningrad
    skyus skrev 2013-09-14 23:30:13 följande:

Skulle gärna vilja veta vilka som räknas som de tre bästa?
    det är bara att titta i alla senaste skolrankningar.

Brukar vara samma grunskolor som ligger i topp.
    Men det säger ingenting.

Problemet är väl att läroplanen har så otroligt låga krav och att lärarna fortfarande inte förstått att det finns en skillnad melland undervisning och underhållning. 
  • Rocket Mania
    caliningrad skrev 2013-09-14 23:43:36 följande:

Men det säger ingenting.

Problemet är väl att läroplanen har så otroligt låga krav och att lärarna fortfarande inte förstått att det finns en skillnad melland undervisning och underhållning. 
    Eftersom du uppenbarligen vet vilka det är kanske du kan spara oss besväret och bara skriva ner dom? 
  • Papricorn

Men det säger ingenting.

Rankningen säger inte mycket!

De är ju ett omdöme av genomsnittsbehovet/eleven.

Har man ett barn som kräver mer utmaningar eller mer stöd är rankningen heeelt värdelös!
  • Duckan

Det är väl inte helt lätt att byta skola, speciellt som de är knökfulla på de bästa/mest populära? I Vasastan fick 07:orna inte ens plats i de skolor sim finns så Matteus har lokaler långt ifrån själva skolan där bl a min dottet går med tre andra noll-klasser. Inte vad vi såg framför oss kan man säga.

• Duckan

Caliningrad, du borde nämna att dina krav sträcker sig långt högre eftersom ditt barn gått skola utomlands sen 3 års ålder. Hon kan redan läsa, räkna, flera språk etc och går i ettan nu.

• skyus

Men det säger ingenting.

Jag googlade men hittade inget, så du får gärna berätta!
  • caliningrad
    Duckan skrev 2013-09-15 10:26:55 följande
    Caliningrad, du borde nämna att dina krav sträcker sig långt högre eftersom ditt barn gått skola utomlands sen 3 års ålder. Hon kan redan läsa, räkna, flera språk etc och går i ettan nu.
    nej, min dotter går i f-klassen.
    I hennes skola kan ingen hoppa över en årskurs pga deras dumma policy. Finns även en annan flicka som har gått Grade 1 (alltså som var ett år före) utomlands och som är också i f-klassen när hon skulle ha börjat Grade 2 (och grade 1 har mycket högre nivå en ettan).

Svar på tråden Vilken är den bästa/sämsta skolan i Stockholms innerstad?