Inlägg från: Anonym (Sofi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofi)

Vår bebis lever inte....(besked på rul)

Orkar inte skriva ingående men gör ett försök till att skriva förståeligt.
    Igår på rul skulle vi äntligen få se vår bebis. Men tyvärr visade det sig att vår bebis lilla hjärta slutade slå för ungefär en vecka sedan (då v 17). Vi är självklart helt förkrossade och chockade!
    Har idag varit på gyn och fått en tablett som ska "slå ut" gravid hormonerna (eller liknande) för att sedan på torsdag föda bebisen på avd.
    Mitt i all sorg och chock och efter ett dygn av dimma så försöker vi nu tänka klart och känslan av att detta måste bli så "bra" som möjligt, så värdigt som möjligt har infunnit sig.
    Jag hoppas och ber att ni som varit med om ett sent "missfall" kan dela med er av tips och erfarenheter på saker som kommer underlätta vår bearbetning av denna fruktansvärda tid. Saker som rör födseln tex.
    Känner mig även sååå ensam, trots att jag har världens finaste sambo och barn.

Tack på förhand

• Svar på tråden Vår bebis lever inte....(besked på rul)
  • Anonym (Sofi)

Tack för era svar,

Jag undrar bara hur han/hon kommer se ut efter att ha varit död då i ca 1, 5 veckas tid. Dom sa att huvudet kommer vara aningen deformerat eftersom trycket i det inte finns kvar. Det såg vi även på rul att det var ovalt och fontanellen glipade mycket.

Var detta nått som ni upplevde LillaJag 06?

• Anonym (Sofi)

I v.19 den 12/9 föddes vår lilla dotter, 10 fingrar och 10 tår och med den sötaste lilla näsa du kan tänka dig. Hon var helt perfekt frisk och välskapt, men den största av otur drabbade henne och oss......hon hade trasslat in sig och fått navelsträngen sååå hårt runt halsen. Det känns så fruktansvärt orättvist!!!!

• Anonym (Sofi)

Tack! Hon kommer kallas för Lillan, vi hade inget namn klart innan och vi vill inte bara ta ett namn för att vi "måste". Det känns helt overkligt. Vilken konstig känsla det är att man finner lite tröst i att få höra om fler som drabbats av det ofattbara. Man förstår då att man kommer ta sig igenom detta och man är inte ensam... Tack för stödet!

LillaJag06 skrev 2013-09-14 21:52:20 följande:
    Grattis till er vackra lilla tjej! Kommer ni ge henne något namn? Stackars liten :( Livet är ofta grymt utan att vi vet eller kan någonsin förstå varför. Det gör i mig att någon ska behöva gå igenom detta :( När du känner dig redo finns det en grupp på face där vi är många mammor ( och pappor ) som pratar om våra små ?

• Anonym (Sofi)
    nettanangel skrev 2013-09-15 19:47:27 följande:
    Hej Sofi.

Jag är hemskt ledsen för din skull!

För tre veckor sedan IDAG födde jag min son i v. 19. Fredagen innan fick vi det hemska beskedet på RUL, att hans hjärta inte slog, och han dött ca en vecka innan.

Nu är vi i full fart och planerar inför hans begravning.. 

Hejsan, tack för att du skrev till mig!

Vi har inte vetat mycket om vilka rättigheter vi har nu efteråt ang begravning mm. Kan du berätta vad du vet! Det borde ju inte vara försent att ändra sig.

Dom berättade för oss på sjukhuset hur dom brukar göra. Hon ska kremeras och sen spridas i minneslunden. Men vi vet inte när. Om vi har tur kunde dom höra av sig när det var gjort. Vi tyckte det var ok, men mer privat skulle vi ju gärna ha om det finns möjlighet!

Hur blir det för er?
  • Anonym (Sofi)
    nettanangel skrev 2013-09-15 20:17:13 följande:
    Ni ska få möjlighet till enskillt omhändertagande.

Vid ett anonymt omhändertagande så tar sjukhuset hand om barnet, barnet kremeras sedan tillsammans med andra barn och foster och sprids i en minneslund.

Om ni väljer ett enskillt, som vi har gjort så får ni kremera eller begrava, som ni vill. Men ni måste då göra allt själva.

Än så länge har jag ingen koll om vi har ngn försäkring som täcker begravningskostnader eftersom Love föddes innan han juridiskt var ett barn..

Vi har tidigare i veckan pratat med bårhuset- de kommer att ta hand om honom när han kommer tillbaka från obduktionen- de kommer linda in honom i typ bandage (eftersom de är så sköra när de är så små, så sys de inte ihop efter en obduktion) så att vi förhoppningsvis kan hålla i honom.

Sedan ska vi ha kistläggning där på bårhuset.  Och därefter ska vi själva köra kistan till kyrkogården där vi ska ha en begravning- allt är inte klart ännu, jag har inte ens köpt en kista -  men vi har gjort iordning på det som ska bli hans gravplats planterat ljung bland annat..

Du får jätte gärna skriva till mig om du har föer frågor, jag svarar gärna- det är som bra terapi.

Kram  

Tsvk gör stt du delar med dig! Vad starka ni är! Är inte där i tankarna än men är rädd att det ska vara försent. Inte kan det vara försent om jag hör av mig i morgon, hon föddes i fredags?!

Vi vill att hon kremeras men skulle vilja ha enskilt om det går. Hur ska vi gå tillväga, vem ringer vi? Vad kostar det att kremera henne enskilt? Har tusen frågor nu!
  • Anonym (Sofi)

Skrev fel. Hon föddes i torsdags, inte fredags.

Svar på tråden Vår bebis lever inte....(besked på rul)