• Anonym (Sofi)

Vår bebis lever inte....(besked på rul)

Orkar inte skriva ingående men gör ett försök till att skriva förståeligt.
    Igår på rul skulle vi äntligen få se vår bebis. Men tyvärr visade det sig att vår bebis lilla hjärta slutade slå för ungefär en vecka sedan (då v 17). Vi är självklart helt förkrossade och chockade!
    Har idag varit på gyn och fått en tablett som ska "slå ut" gravid hormonerna (eller liknande) för att sedan på torsdag föda bebisen på avd.
    Mitt i all sorg och chock och efter ett dygn av dimma så försöker vi nu tänka klart och känslan av att detta måste bli så "bra" som möjligt, så värdigt som möjligt har infunnit sig.
    Jag hoppas och ber att ni som varit med om ett sent "missfall" kan dela med er av tips och erfarenheter på saker som kommer underlätta vår bearbetning av denna fruktansvärda tid. Saker som rör födseln tex.
    Känner mig även sååå ensam, trots att jag har världens finaste sambo och barn.

Tack på förhand

• Svar på tråden Vår bebis lever inte....(besked på rul)
  • LillaJag06

Beklagar så :(

Har själv förlorat en dotter.

Mina tips är väl att du/ni ska fota bebisen och va med henne/honom så mycket som möjligt.

Vet inte riktigt hur det funkar i din situation men det finns stöd i våra grupper på face när du vill. ? Många kramar till er

• Qaroliine

Beklagar..
    Min bästa vän fick samma besked igår, deras barn hade dött för 4 veckor sedan.

Tilde 101221
  • Anonym (Sofi)

Tack för era svar,

Jag undrar bara hur han/hon kommer se ut efter att ha varit död då i ca 1, 5 veckas tid. Dom sa att huvudet kommer vara aningen deformerat eftersom trycket i det inte finns kvar. Det såg vi även på rul att det var ovalt och fontanellen glipade mycket.

Var detta nått som ni upplevde LillaJag 06?

• LillaJag06
    Anonym (Sofi) skrev 2013-09-10 22:24:28 följande:

Tack för era svar,

Jag undrar bara hur han/hon kommer se ut efter att ha varit död då i ca 1, 5 veckas tid. Dom sa att huvudet kommer vara aningen deformerat eftersom trycket i det inte finns kvar. Det såg vi även på rul att det var ovalt och fontanellen glipade mycket.

Var detta nått som ni upplevde LillaJag 06?

Nej. Hon föddes i vecka 25 och dog vid FL så hon såg "levande" ut.

Vet inte hur det är i er situation.

Men jag tycker att ni ska hålla i bebisen om ni vill.

Alla hanterar en sån grej olika. Vissa håller inte i barnet för att det känns lättare och vissa vill ha barnet hela tiden.

Du kanske kan göra så att du berättar för personalen att du inte är säker på om du vill ha barnet direkt så får du bestämma det sen.

Det är mycket känslor nu och det kommer vara jobbigt. "vi" finns här lite här och där och stöttar.

Önskar jag kunde ta bort din smärta och säga att allt är en dröm ?
  • TanganyikaIka

Jag beklagar så innerligt. Hoppas allt går så bra det kan gå efter omständigheterna och tillåt dig själv att sörja, bli inte arg om ni inte sörjer i takt. Man sörjer sällan likadant och det kan vara hemskt jobbigt. *kram* 

• Anonym (Sofi)

I v.19 den 12/9 föddes vår lilla dotter, 10 fingrar och 10 tår och med den sötaste lilla näsa du kan tänka dig. Hon var helt perfekt frisk och välskapt, men den största av otur drabbade henne och oss......hon hade trasslat in sig och fått navelsträngen sååå hårt runt halsen. Det känns så fruktansvärt orättvist!!!!

• LillaJag06
    Anonym (Sofi) skrev 2013-09-14 19:43:07 följande:

I v.19 den 12/9 föddes vår lilla dotter, 10 fingrar och 10 tår och med den sötaste lilla näsa du kan tänka dig. Hon var helt perfekt frisk och välskapt, men den största av otur drabbade henne och oss......hon hade trasslat in sig och fått navelsträngen sååå hårt runt halsen. Det känns så fruktansvärt orättvist!!!!

Grattis till er vackra lilla tjej!

Kommer ni ge henne något namn?

Stackars liten :(

Livet är ofta grymt utan att vi vet eller kan någonsin förstå varför.

Det gör i mig att någon ska behöva gå igenom detta :(

När du känner dig redo finns det en grupp på face där vi är många mammor ( och pappor ) som pratar om våra små ?
  • Anonym (Sofi)

Tack! Hon kommer kallas för Lillan, vi hade inget namn klart innan och vi vill inte bara ta ett namn för att vi "måste". Det känns helt overkligt. Vilken konstig känsla det är att man finner lite tröst i att få höra om fler som drabbats av det ofattbara. Man förstår då att man kommer ta sig igenom detta och man är inte ensam... Tack för stödet!

LillaJag06 skrev 2013-09-14 21:52:20 följande:
    Grattis till er vackra lilla tjej! Kommer ni ge henne något namn? Stackars liten :( Livet är ofta grymt utan att vi vet eller kan någonsin förstå varför. Det gör i mig att någon ska behöva gå igenom detta :( När du känner dig redo finns det en grupp på face där vi är många mammor ( och pappor ) som pratar om våra små ?

• nettanangel

Hej Sofi.
    Jag är hemskt ledsen för din skull!
    För tre veckor sedan IDAG födde jag min son i v. 19. Fredagen innan fick vi det hemska beskedet på RUL, att hans hjärta inte slog, och han dött ca en vecka innan.

Nu är vi i full fart och planerar inför hans begravning.. 

Svar på tråden Vår bebis lever inte....(besked på rul)