Inlägg från: dirpower |Visa alla inlägg
  • dirpower

Vilken bil får man störst k*k av?

Det finns ju något som heter att man inte får köra "omotiverat sakta" och så lyssnade jag på min trafiklärare som sa åt mig att hålla hastigheten när jag körde lite under hastighetsgränsen. Han var nog införstådd i att de flesta bilar har en glädjemätare och visar några få kilometer högre hastighet än man egentligen kör.

Vill man ha en vräkig bil så behöver man definitivt en vräkig tuta. Lyssna på tutan ordentligt innan du bestämmer dig för bil.

• dirpower
    Plastanka skrev 2013-09-09 20:10:16 följande:
    Ok, ni har övertygat mig. En liten röd Fiesta med någon typ av lastbilstuta monterad. Skit i om det är lagligt, det är säkert de där idioterna som kör i laglig hastighet och ligger för nära framför som hittat på det ändå...

Laglig hastighet utesluter inte tre-sekunders-regeln och besvärar de så släpp bara gasen tills de måste öka avståndet eller köra om. Ibland är jag nere i 30 innan närgångna människor kör om på en 70-väg. Det är mest farligt för dem eftersom de har närmare till bakomvarande fartdårar och dessutom är de ett alternativ som läroboken ger oss.
Svar på tråden Vilken bil får man störst k*k av?