MalinElise skrev 2013-09-15 21:42:21 följande:
Jag har inte heller börjat i någon mammagrupp. Vet inte om jag ska göra det heller. På BVC sa hon att det börjar ungefär när barnen är 4 månader så jag får fundera två månader till
Men det är just de styrda samtalen som jag inte helt vet om jag är intresserad av, känns som lite mer avslappnande träffar är mer min grej.
Jag läste också i tidningen. Det lät ju riktigt lovande
Har ni andra varit på någon annan öppen förskola än kristinebergs? Jag har bara varit på den och tycker den är kanon.
Jag kände likadant. Med dottern var jag som sagt inte på någon, men med sonen gick jag på ett par. Men jag klickade inte alls med personerna som var med i gruppen, osså var det som sagt på måndagar, en tid då dottern ej är på dagis och hon uppskattade inte att sitta still på en stol i 1 timme för att lyssna på bebisprat :P
Det är ju väldigt uppstyrt, och jag kände mig nästan tvungen att prata då de andra var väldigt tysta i gruppen :/
Vilken tidning har det varit med artikel i?
Jag har bara varit på Kristinebergs, just för att den är så bra :) Känner inget behov att gå till någon annan.
Brukar du vara där ofta?
FredrikaN skrev 2013-09-15 21:57:08 följande:
Precis! Är ju annars ganska svårt att bara få nya vänner sådär, lättare när man var yngre ;)
Sha: vi har ett barn bara :)
Haha, ja, vad händer när man växer upp egentligen?! Jag brukar säga det när vi är på lekplatser osv, Alva(dottern) springer ju bara fram till andra barn så börjar de leka med varandra.
Man blir nog lite mesig som äldre. Det är jättesvårt att få nya vänner!