• FredrikaN

Mammalediga i Borås?

elliz skrev 2013-09-16 15:02:21 följande:
    Jag kände likadant. Med dottern var jag som sagt inte på någon, men med sonen gick jag på ett par. Men jag klickade inte alls med personerna som var med i gruppen, osså var det som sagt på måndagar, en tid då dottern ej är på dagis och hon uppskattade inte att sitta still på en stol i 1 timme för att lyssna på bebisprat :P
    Det är ju väldigt uppstyrt, och jag kände mig nästan tvungen att prata då de andra var väldigt tysta i gruppen :/

Vilken tidning har det varit med artikel i?

Jag har bara varit på Kristinebergs, just för att den är så bra :) Känner inget behov att gå till någon annan.
    Brukar du vara där ofta?
    FredrikaN skrev 2013-09-15 21:57:08 följande:Precis! Är ju annars ganska svårt att bara få nya vänner sådär, lättare när man var yngre ;)

Sha: vi har ett barn bara :)
    Haha, ja, vad händer när man växer upp egentligen?! Jag brukar säga det när vi är på lekplatser osv, Alva(dottern) springer ju bara fram till andra barn så börjar de leka med varandra.
    Man blir nog lite mesig som äldre. Det är jättesvårt att få nya vänner!

Den gruppen jag hamnade i var vi ganska många, men precis som du skriver så sitter många tysta och då känner man sig tvingad att prata. Jag stod nog för 80% av snacket första gången, fick ställa idiotfrågor endast för att ha något att prata om. Kom liksom på mig själv med att jag frågade sånt jag redan visste endast för att andra skulle få svara och berätta lite, hehe. Vill gärna gå på samtalet och barnmat för känner mig lite nervös över att börja introducera lite mat. Så på det sättet är mammagruppen bra tycker jag :) men hade velat att det var lite mindre grupper så det kunde kännas lite personligare.

Men förhoppningsvis kanske vi kan styra upp någon träff här själva ;)

Var i Borås tidningen det stod!
  • FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-16 16:19:23 följande:

Ja, det tycker jag absolut vi ska göra!

Vet du vilken dag? Tänkte försöka skaffa fram den ;)

Söndag tror jag! (Om man får tidningen då, annars lördag. Läste hemma hos min mamma)
  • FredrikaN
    sha skrev 2013-09-16 20:41:59 följande:
    Hur gammal är er lille?

VIsst är det konstigt det där med att ta kontakt med nytt folk som vuxen! Man känner sig dum och som att man tränger sig på, men om någon annan väl tar kontakt med en tycker man ju oftast bara det är trevligt:)
    Han är 4 månader :)

Hehe så sant, känner att jag blivit lite fegare med ålder. Och svårast är det ofta med folk i ens egna ålder, äldre människor är mycket lättare att börja prata med! Knasigt :)
  • FredrikaN
    MalinElise skrev 2013-09-16 16:59:11 följande:

Ja i helgens bt var det i alla fall.

Det är svårt när man blir äldre. Man vill ju inte tränga sig på heller så det är nog mycket det som hindrar en från att ta kontakt med andra. Ibland hade det varit bra att ha den delen av barnsinnet kvar smile1.gif min son är också väldigt social och vill gärna prata och leka med främmande barn han möter.

Jag har inte varit på kristinebergs sedan sonen var liten, men jag tänkte ta mig dit någon gång. Vet inte vilka dagar som fungerar bäst än bara. Gillar också det stället mycket, känns så avslappnat plus att det är så bra att de har bibliotek i samma lokal smile1.gif

Har ni varit där än?

Min lille ÄLSKAR när man sjunger för honom så ska försöka matcha in att gå när det är sångstund någon gång. Skulle behöva lära mig några nya låtar ;)
  • FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-18 18:47:09 följande:

Vad säger ni om Öppnis någon dag nästa vecka då? Ska vi ses?:)

Jag säger Ja! :) låter som en strålande idé. Kan vilken dag som helst :)
  • FredrikaN

Elliz: måste bara fråga, du som jobbar på nelly, vart är barnkläderna? Har de slutat med barn? Och vilken snygg jacka din dotter har, jättefin färg! (Såg på Facebook)

• FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-19 11:57:30 följande:

Ja, vi har slutat med Kids :( Var inte vår målgrupp direkt. De REAr ut det som finns kvar men det är otroligt utplockat :(
    Jag jobbade som ansvarig inköpsassistent på Kids så det känns extra tråkigt för mig. Men men, nu får jag ju prova ett nytt sortiment :D

Visst är den fin! Den hittade jag på Ellos! Antar att du menar höstjackan iaf :P Älskar att köpa barnkläder!

Åh tråkigt! Vilket område ska du vara på nu då? Kul med nytt ja :)

Ja precis, skitsnygg! Haha mm tur att barnkläderna är rätt billiga annars hade man blivit ruinerad ganska snabbt ;)
  • FredrikaN
    honungskakan90 skrev 2013-09-19 12:04:58 följande:

hej, hallå smile1.gif jag bor iof i svenljunga... men orten är ju så liten. jag har en liten kille på 8 mån. och är själv 23 första barnet, hoppas vi får vara med?

Givetvis! Hur länge har du tänkt vara hemma? :)
  • FredrikaN
    honungskakan90 skrev 2013-09-19 12:04:58 följande:

hej, hallå smile1.gif jag bor iof i svenljunga... men orten är ju så liten. jag har en liten kille på 8 mån. och är själv 23 första barnet, hoppas vi får vara med?

Givetvis! Hur länge har du tänkt vara hemma? :)
  • FredrikaN

Elliz: mysigt med Gbg imorgon! Är det Disney in ice?

Idag har vi lämnat bort Julius för första gången (4 1/2 månad) då jag och sambon var på bio så J var hos mormor! Gick jättebra! Han hade badat, ätit gröt och legat nakenfis en låååång stund! Hihi.

• FredrikaN
    MalinElise skrev 2013-09-22 09:30:17 följande:

Igår tog vi det lugnt hela dagen. Lekte och fixade lite hemma. Under kvällen åkte maken och sonen iväg en sväng så jag och bebis fick sovit en stund.

Idag ska vi iväg till gymet där sonen dansar. Resten av dagen får bli som den blir smile1.gif

FredrikaN - Vad härligt det låter att få gå iväg på bio! Det måste ha varit riktigt gott! Minns inte ens när jag var iväg sist smile2.gif

Hehe jo det var mysigt att komma iväg lite själva, men nästa gång vi har barnvakt ska vi nog bara vara hemma i mjukis, kolla film i soffan och äta middag i lugn och ro :) lyx!

Roligt med dans! :)
  • FredrikaN
    elliz skrev 2013-09-25 10:36:24 följande:

Jag vaknade upp med halsont idag :( Så vill inte smitta någon:/ Nästa vecka? Vill ni ses på öppnis eller stan eller hemma ? Vad tycker ni är bäst?

Åh, men då är det bäst att hålla sig hemma och bli frisk! Jag är upptagen på tisdag nästa vecka, annars kan jag närsom. Var är jag flexibel med! :)
  • FredrikaN
    Zuzanne skrev 2013-09-26 05:37:37 följande:

Den 25/9 som beräknat, kl 13.11 föddes en Emilia Lucy Asta :) Vikt på 3430 g och 47 cm lång.

Grattis! Åh så mysigt :)
  • FredrikaN

Hoppas alla haft en bra helg :) här har vi haft mycket familjemys, sambons morfar är på besök från Italien!

• FredrikaN
    MalinElise skrev 2013-09-30 14:30:20 följande:

Imorgon kommer jag och mina två barn besöka öppna förskolan vid ca 12 då babycafeet slutar. Vi tänkte passa på att låna massa böcker och sånt. Så vet ni ifall någon har lust och tid att träffas smile1.gif Vi är nig bara där någon timme eller så.

Åh synd att det var just imorgon, ska på mammagrupp 13.30 och måste hinna äta innan så blir tajt med tid att ses tyvärr! Synd!
  • FredrikaN
    amela skrev 2013-10-13 19:58:39 följande:

Hejsan! Hoppas det går bra att jag hoppar in här.
    Jag är 25 och mammaledig med en 5 månader gammal dotter. Skulle behöva lite fler vänner i Borås, är den första som fått barn så det blir lite ensamt nu.

Välkommen! Har en kille som blev fem månader i fredags :) vart bor du?

Hoppas alla haft en fin helg! Är fick lillen vaccin i fredags så har haft lite feber i helgen, dock har han bara varit extra klänging och gosig så det var bara mysigt, hihi.
  • FredrikaN
    amela skrev 2013-10-13 20:28:30 följande:

Vi bor i Norrby, i höghusen vad almåsskolan. Dottern ska vaccineras imorgon. Förra gången var hon också bara tyst o vill gosa, hoppas hon blir sån denna gången med. Hon är så härlig då, men samtidigt gör det så ont att se henne lida tyst för sig själv. Fick din son bara feber?

Mm bara lite feber. Sjöng för honom när han fick sprutorna så han blev distraherad så han märkte inte ens av det! Hehe :)

Är uppvuxen på både på tullen och byttorp, jättemysigt område!
Svar på tråden Mammalediga i Borås?