Mammalediga i Borås?
Jag bor också i Borås och är föräldraledig. Min tjej är 2 månader och så har jag en son på 5 år. Själv är jag 27 år och bor på hedvigsborg. Hur länge har ni andra tänkt att vara hemma?
Jag bor också i Borås och är föräldraledig. Min tjej är 2 månader och så har jag en son på 5 år. Själv är jag 27 år och bor på hedvigsborg. Hur länge har ni andra tänkt att vara hemma?
Jag kommer vara hemma i alla fall ett år, men troligtvis ända tills dottern är 1 1/2 år. Annars är jag förskollärare och jobbar på förskola
Roligt med lite fler som är föräldralediga Hur går det för er andra med syskonen? Går det bra mellan dem eller har omställningen varit tuff?
Ja det känns härligt att kunna vara hemma länge. Med Patric (sonen) var jag hemma nästan exakt ett år och då började han på förskolan. Det gick bra men kändes ändå tidigt så vi försöker göra annorlunda med Cornelia (dottern) I och för sig ser situationen annorlunda ut nu också gentemot vad den gjorde när Patric var liten.
Ja att kombinera jobb och föräldraledighet verkar också vara ett härligt alternativ Har ni tänkt att dela på ledigheten då eller blir det förskola några dagar och de andra dagarna hemma?
Vad gott att omställningen gick bra Det är ju ändå stort att bli storasyskon. Trotsperioder är jobbiga men det är underbart när man väl tagit sig igenom dem.
För oss gick det också bra. Patric har längtat efter ett syskon och är såpass stor att han klarar mycket själv så han känner sig stor och duktig Men det klart att det kan kännas lite konstigt för honom att nu få delad uppmärksamhet. Han har nu precis börjat förskolan igen och det tror jag gör honom gott. Att få träffa kompisar igen och komma tillbaka till rutinerna.
Jag måste fixa till min presentation och sånt, har inte använt familjeliv på länge så jag tror det är en gammal blogg jag lagt upp.
Ja en sommar till känns gott att få
Vad bra att hon gillar förskolan och vill dit. Det är tur att man får lämna 15 timmar medan man är föräldraledig. Lite svårt att hinna med allt annars och barnen behöver ju aktiveras
Zuzanne - vad kul Vi trivs toppen här, nära till skogen och allt.
Vad har ni andra för intressen annars? Något särskilt ni gillar att göra?
Bra initiativ där Det är ju alltid roligt med nya kontakter.
Det går ju även att träffas för att köra enklare träning ute. Promenader och styrkeövningar Jag försöker ta tag i mig själv nu så jag förhoppningsvis slipper ryggont och sånt.
Tv är ju alltid trevligt på kvällen Blir lätt att jag fastnar där också. Kul att ni också gillar promenader! Kransmossen är ju ett fint promenadsställe.
Jag tycker annars om att läsa mycket och skapande i olika former. Men just träningen försöker jag lägga mest tid på nu (när tiden väl finns)
Inhandlade Olga Rönnbergs bok och den har inspirerat en del.
Fungerar det bra för er med era barn vid promenader? Sover de gott eller ogillar de vagn?
Snorkmaiden - hej och välkommen Jag bor ju också på hedvigsborg så kanske har jag sett dig innan? Går din 4- åring på hedvigsborgsgårdens förskola (numera götagården) också?
Elliz - jag heter Cristin Strokan. Jag har förresten börjat följa dig på instagram Använder själv den nästan mer än FB.
FredrikaN - låter kul, vet du om syskon får vara med? Ingen av de dagarna eller tiderna är äldsta barnet på förskolan nämligen.
Elliz - Ja, vi har varit på den nya lekplatsen Riktigt rolig var den, men besöket varade inte så länge eftersom minstingen inte riktigt var på humör.
Ja kaos är verkligen rätta ordet Men vi åkte dit redan vid 08:30 i fredags så det var ändå ganska ok. Max 20 ungar Sha - Det är ju bara att hänga på ändå När är bebisen beräknad? Är det första barnet?
Jag har inte heller börjat i någon mammagrupp. Vet inte om jag ska göra det heller. På BVC sa hon att det börjar ungefär när barnen är 4 månader så jag får fundera två månader till Men det är just de styrda samtalen som jag inte helt vet om jag är intresserad av, känns som lite mer avslappnande träffar är mer min grej.
Jag läste också i tidningen. Det lät ju riktigt lovande
Har ni andra varit på någon annan öppen förskola än kristinebergs? Jag har bara varit på den och tycker den är kanon.
Ja i helgens bt var det i alla fall.
Det är svårt när man blir äldre. Man vill ju inte tränga sig på heller så det är nog mycket det som hindrar en från att ta kontakt med andra. Ibland hade det varit bra att ha den delen av barnsinnet kvar min son är också väldigt social och vill gärna prata och leka med främmande barn han möter.
Jag har inte varit på kristinebergs sedan sonen var liten, men jag tänkte ta mig dit någon gång. Vet inte vilka dagar som fungerar bäst än bara. Gillar också det stället mycket, känns så avslappnat plus att det är så bra att de har bibliotek i samma lokal
Har ni varit där än?
Igår tog vi det lugnt hela dagen. Lekte och fixade lite hemma. Under kvällen åkte maken och sonen iväg en sväng så jag och bebis fick sovit en stund.
Idag ska vi iväg till gymet där sonen dansar. Resten av dagen får bli som den blir
FredrikaN - Vad härligt det låter att få gå iväg på bio! Det måste ha varit riktigt gott! Minns inte ens när jag var iväg sist
Grattis Zusanne! Vad roligt att hon kom på den beräknade dagen. Det är inte vanligt det
Imorgon kommer jag och mina två barn besöka öppna förskolan vid ca 12 då babycafeet slutar. Vi tänkte passa på att låna massa böcker och sånt. Så vet ni ifall någon har lust och tid att träffas Vi är nig bara där någon timme eller så.