• elliz

Mammalediga i Borås?

Hej! Jag är en 27årig mamma som bor i Borås och söker likasinnade att umgås och prata med  :)
    Jag har en dotter på 3 år samt en son som föddes i januari, 2013. Han är nu 8 månader.
    Skicka gärna iväg ett mail eller något :)

/Elliz

• Svar på tråden Mammalediga i Borås?
  • elliz

Hej! Vad roligt ! Vi bor på Trandared! Går stora tjejen på dagis eller hur har ni det en typisk dag?:)

• elliz
    Zuzanne skrev 2013-09-08 22:32:55 följande:
    Går snart på mammaledighet, 18 dagar till bf. Jag bor på Tullen.
    spännande! Vet du vad det blir för något? Är det första barnet?
    Vad jobbar du med annars?

Jeulina: Jag kommer inte åt din medlemssida? :(
  • elliz
    Zuzanne skrev 2013-09-09 12:20:05 följande:

Det blir en flicka, det är första barnet. Är bonusmamma till två tonåringar :) Jag är studerande. Själv?
    Åh! Mys med en flicka!:)
    Då har du ju iaf fått prova på tonårstrotsen som alla säger ;)
    Jag jobbar i vanliga fall på Nelly.com som Inköpsassistent :) Just nu mammaledig då, ska väl börja jobba i januari/Februari är tanken!
    Vad studerar du?
    Jeulina skrev 2013-09-09 12:24:23 följande:
    Kanske är det något med mina inställningar? :/ ska kolla!
    Vi ska flytta till Trandared i november' :D vi har precis köpt en lägenhet där.

Min stora tjej började precis på dagis och hon går tisdag till torsdag. Går din stora tjej på dagis? :)
    Gör det :) står att jag måste fylla i användarnamn och lösenord för att få se den :P Har du hemligheter? :D haha :)
    Åh! spännande! Får man fråga vart?

Vi har samma, tisdag-torsdag går hon :) På mariagården i stan. vart går din tjej? Trivs hon? Eller ni kanske man ska säga :)

• elliz
    Zuzanne skrev 2013-09-09 14:15:47 följande:

Ja tonårstrotsen är i full gång nu, med fjortonåringen :P Skönt att få övning ändå ^^ Barn från 9 år kan jag ju, så blir helt annorlunda nu med en bebis *hjälp* :P
    Haha, jag har ju 2 små så det är bara att hojta om du undrar över ngt ;)
    MalinElise skrev 2013-09-09 17:31:46 följande:
    Jag bor också i Borås och är föräldraledig. Min tjej är 2 månader och så har jag en son på 5 år. Själv är jag 27 år och bor på hedvigsborg. Hur länge har ni andra tänkt att vara hemma?

Jag har tänkt vara hemma till februari tror jag :) Då är sonen 13 månader. Själv då?
    Vad gör du när du inte är föräldraledig ? :)
  • elliz
    MalinElise skrev 2013-09-09 20:19:30 följande:
    Jag kommer vara hemma i alla fall ett år, men troligtvis ända tills dottern är 1 1/2 år. Annars är jag förskollärare och jobbar på förskola

Roligt med lite fler som är föräldralediga Hur går det för er andra med syskonen? Går det bra mellan dem eller har omställningen varit tuff?
    Mysigt! Har man möjligheten ska man ju absolut ta tillvara på den :)
    Själv så börjar jag sakna jobbet! Med dottern älskade jag att vara hemma, men nu vill jag kombinera mammaledighet med jobb, det hade varit grymt!

Ja, visst är det! Vad brukar du göra om dagarna? Har du stora grabben på förskola?
    Det har faktiskt gått förvånansvärt bra! Alva, som tjejen heter, har tagit det hela med en lillebror jättebra! Dock kom hon in i sin trots ungefär samtidigt som han föddes, kanske iofs berodde på att Elias kom, eller så var det bara ett sammanträffande. Så de första månaderna var ganska tuffa, men nu börjar vi hitta tillbaka och finna en bra balans. Känns skönt!
    Men annars har hon varit hur söt och go som helst mot lillebror(som heter Elias).

Hur gick det för dig? Din pojk var ju lite äldre när lillasyster kom?
  • elliz

Låter verkligen jätteskönt! Då får du en sommar till hemma? Det är inte helt fel : )

Min förhoppning är att kanske kunna börja jobba 1 dag i veckan redan nu i höst, och då får sambon vara hemma.
    Sen nästa år så blir det dagis på heltid och jobb heltid för mig :)

Oja, förskolan är verkligen bra för barnen! Alva stortrivs och har ju faktiskt roligare där, än vad hon har hemma. Så jag är tacksam över att den finns!

ah, de förklarar saken ! Har inte heller använt familjeliv på länge, utan tog tag i det igår!
    Kände att det vore kul att hitta någon eller några som man kanske kan träffa och umgås lite med i höst.
    Lite öppnis, fikor, playdates osv :)

• elliz

Intressen? Oj, jag minns knappt ;) haha ! Nä, men jag tycker om att umgås med vänner och familj. Gillar väl också film och tv-serier så sett! Bra sätt att slappna av :) Vara ute och leka och har precis börjat ta tag i min träning. Så promenader är jag definitivt med på! Behöver någon som sparkar mig i röven ;) haha  :)

Själv då? Mer än träning?

Svar på tråden Mammalediga i Borås?