• lovea01

Varför ska jag skämmas för att jag inte kommer få amma?

I dagens samhälle är det ju så att alla förespråkar ju typ amning och är väldigt på en. Det har jag kännt iallafall, ammar man inte så är det typ som att man är sämre på något sätt. Jag förstår att du känner dig lite nere pågrund av detta men tycker absolut inte du ska tänka på det på det sättet.

Ditt barn kommer såklart må lika bra ändå även om det flaskmatas. Kan säga att jag klarade bara av att amma min lille nu i ca 1 månad innan jag kände att jag inte orkade mer. Ville må bra istället för att vara en sönderstressad och irriterad mamma. Klart att jag mådde dåligt ett tag och velade fram ich tillbax ska jag eller inte...men mår så mycket bättre nu och kan ge mina barn en roligare dag och vara glad.

Med andra barnet mådde jag verkligen riktigt dåligt pågrund av att alla va på mig om amningen. Bvc sköterskan tjatade om att dry va det bästa och tittade konstigt på mig när jag sa att jag ville sluta. Ville knappt gå dit sen pågrund av att jag inte orkade med allt tjat om amningen.

Du vill ju amma egentligen men kan inte och tycker verkligen inte du ska gå runt och må dåligt istället för att kunna må bra och flaskmata istället.

Strunta i vad folk säger eller vad du läser utan ditt val är ett bra val och du är en lika bra mamma för det. Du kommer kunna ge närhet och kärlek ändå, utan amning.

Svar på tråden Varför ska jag skämmas för att jag inte kommer få amma?