Ska ja komma ut som transvestit?
Hej!
Min sambo kom ut för en dryg vecka sedan. Som bisexuell (iallafall i fantasin, har ej provat) samt som transa. Vi har varit tillsammans ett par år och jag tror inte jag behöver säga att det var en jäkla chock. Speciellt då han alltid haft ärlighet och kommunikation som mantra. Jag kände mig otroligt lurad och berövad på min man. Det började med att han ville att vi skulle vara särbos. Nu fattar jag ju att det var en lösning för honom att leva fullt ut.
Jag har inga större problem med hans läggningar. Bi innebär ju att jag kan få två män;) Transan är mer svår. Tror att det krävs en successiv tillvänjning för mig och jag vill nog rekommendera er som tänker komma ut för er fru att inte göra det i full utstyrsel.
Vi är överens om att detta är något som vi gör tillsammans. För mig är det viktigt att veta att det är mig han verkligen älskar och vill vara med. Han har sagt att han inte vill ha ett förhållande med en man. Sedan kan man säkert bli förälskad i någon annan på vägen och det kan krydda tillvaron men jag behöver verkligen bekräftelse på att jag är "the one and only". Dock stör det min kvinnlighet en aning, känner mig inte så urkvinnlig och undrar om han tycker att jag är slarvig i min kvinnlighet då jag bla är överviktig. Vi är överens om att prova och jag önskar att detta ska vara nog för honom att kunna leva ut den han är. Det finns barn med i bilden vilket begränsar hans utrymme för att gå klädd som kvinna hemma.
Hur är det för er att leva såhär? Känner ni igen mina tankar? Har ni något råd till mig/oss?
Dumma kommentarer undanbedes bestämt.