Inlägg från: Anonym (Nagellackskungen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nagellackskungen)

Ska ja komma ut som transvestit?

Jag är kanske ingen klassisk tranvestit, jag vet inte ens om jag kan räknas in som transa då jag inte gillar att bära kvinnokläder.

Men jag älskar att använda nagellack, jag hade gärna haft det bland folk 24/7, men eftersom det inte är helt socialt accepterat så vågar jag inte och har inte heller berättat det här för någon.

Jag har säkert över 100 olika nagellack och jag har ALLTID nagellack på tånaglarna, det är rent sexuellt för mig och jag tänder även på kvinnor som gillar att ha nagellack.

Anonym (Kvinna 1) skrev 2016-02-22 20:30:10 följande:

Självklart ska du "komma" ut, varför inte? Du har ett liv, lev det här och nu!

Fantasier ska inte stanna vid fantasier om du frågar mig (så länge de inte är "olagliga" eller handlar om att gå bakom ryggen på sin partner.)

Du måste tänka i första hand på dig själv och framförallt vara sann mot dig själv och dina innersta känslor, risken finns att du sårar din fru men det kan i såfall inte hjälpas.

Det är ganska lätt som utomstående att tycka att man ska komma ut, dock är det inte så lätt att möta folks fördomar och att bli och betraktad som udda, kanske för resten av livet.

Lever man ett helt vanligt liv är det svårt att komma ut, iallafall offentligt.

Man tar en risk när man inte vet hur ens omgivning ska reagera och vilka vänner som accepterar en som man är.

Dessutom är risken stor att man blir placerad i ett fack, -Där är transvestiten!

Man vill trots allt fungera i sociala sammanhang utan att bli dömd av folks fördomar.

Fast det är i och för sig en annan sak om man endast ska komma ut för sin fru, men det krävs mycket mod och man får känna av situationen och hur öppen hon är för denna typ av erkännanden.

Svar på tråden Ska ja komma ut som transvestit?