• Traste

Ska ja komma ut som transvestit?

Jag är en gift man som behöver råd och synpunkter. Jag älskar att klä mig i damunderkläder och blir kåt av detta. Jag är heterosexuell och mitt transande är rent sexuellt. En fetischism "helt enkelt". Jag har inget behov av att klä mig som kvinna till vardags, jag sminkar mig inte och jag vill inte byta kön. Jag tror det kallas fetischistisk transvestism och jag tror inte det är så jätteovanligt.

När jag har möjlighet klär jag på mig sexiga damunderkläder och tillfredsställer mig själv. Det har genom åren blivit en rätt stor garderob som jag måste hålla gömd på olika sätt och vis. Detta börjar bli rätt jobbigt och innerst inne vill jag inte smyga för min fru.

Jag skulle vilja att hon vet och att vi någon gång då och då kunde ha sex med mig som transvestit. Dock vet jag inte hur hon skulle te det och jag vet inte hur jag skulle lägga fram det. Det hadlar ju inte om otrohet utan om en ren fetischism.

Det finns viss möjlighet att hon anar ungefär hur det står till, men kanske inte omfattningen av min stora garderob med fina underkläder som jag egentligen gärna skulle visa upp. Jag använder inte min frus (befintliga) underkläder.

Finns det några män och kvinnor därute som upplevt samma? Som har kommit ut kanske? Hur skulle du som kvinna reagera om din man berättade SANNINGEN?

• Svar på tråden Ska ja komma ut som transvestit?
  • Traste
    Anonym (man 38) skrev 2013-09-07 19:49:09 följande:
    Har ungefär samma läggning som du beskriver, det vill säga mer sporadisk lek än livsstil. Jag har varit öppen från börja mot min fru som inte har några problem med det. Ibland överraskar hon med lite mysiga kläder när vi ska ha sex. Så länge det är mer som en krydda i sexlivet tror jag det till och med upplevas som positivt (så är det hos oss). Däremot kan det bli ett problem om det blir för frekvent och något som alltid krävs. Jag tycker du ska berätta, men visa inte upp dig i full utstyrsel direkt. Börja med att prata om det som en fantasi när ni har sex, och då bara en detalj som att pröva ett par trosor eller så.  
    Tack för ett uppmuntrande svar, lyckliga du !

Jag tänker ungefär som du. För mig är det också en sporadisk och oskyldig lek. Det första steget måste vara genom ord. Det är därför jag funderar på att träda fram. Jag vill ju inte bli avslöjad med trosorna på.Cool

Visst har det funnits tillfällen att komma ut, men jag har inte tagit dem tyvärr. En gång hade vi en sexlek där jag hade hennes underkläder. Underbart! En annan gång när vi kom in på ämnet underkläder frågade hon om jag kanske var transvestit. Dum som jag var svarade jag nej, och därmed dog den diskussionen. Jag förmådde mig aldrig att ta upp tråden igen... fan... Skrikandes

Ni som svarade positivt tidigare i tråden; är det någon av er som är kvinna?
    Rent hypotetisk; tänk om jag är din man. Skulle du resonera likadant då?
  • Traste
    Jesper f skrev 2013-09-08 05:11:21 följande:
    Alltså, man ska nog vara aningens återhållsam ändå i dessa "kom ut" allt är tillåtet tider. Det går inte att göra det man gjort ogjort, och det är nog något man ska reflektera över. Det är något som gäller över tid och relation, vi pratar om. Inte nått som bara "testas" nån gång. Säg nu att ni testar det, och din fru INTE gillar det. Eller inte reagerar som du tänkt dig. Eller avslöjar nån fantasi hon har som du absolut INTE kan tänka dig. Typ man ttill i sängen med klubban Allan som helt plötsligt ska ta dig där bak medans hon tittar på, eller vad det nu kan vara.

Fantasier i all ära, men alla är inte till för att förverkligas, det är nog bara så.
    Bra med lite andra synpunkter också bland alla positiva svar. Det finns ju trots allt en del saker som talar emot, precis som du skriver Jesper.

Det här med fantasier är ett spännande men svårt ämne. Jag försöker ibland ta upp det, försöker prata om det och föreslår ibland att man skulle kunna försöka realisera någon mindre avancerad fantasi. Men min fru verkar inte så intresserad och vill inte gärna berätta om vad hon fantiserar om, än mindre realisera. Hon säger som du Jesper att en hel del fantasier bör nog stanna just som det de är, och det kan jag också hålla med om. "Sex ska vara utan förväntningar och krav."

Dock tycker jag att man ska kunna prata om fantasier. Jag kan väl fantisera om att bli våldtagen av en brutal man, det är inget jag skäms för, men jag vill nog inte testa det på riktigt.

Min fetischism är dock inte bara en fantasi. Det är något jag förverkligat för mig själv (sedan tonåren). Tyvärr har jag ingen att dela den med och jag kan inte ägna mig åt den särskilt ofta.

Förutom min egen blyghet är det ju just det att; tänk om responsen inte blir som man hoppats. Tänk om allt skiter sig. I värsta fall står man kanske utan fru några månader senare, i mer gynnsamma blir man förvandlad till en pervers gubbe med konstiga böjelser och utan sexliv med sin fru.

Svar på tråden Ska ja komma ut som transvestit?