Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Jobba som telefonvärdinna?

Anonym (Me to) skrev 2013-09-18 22:34:29 följande:
    Oj...hoppas jag slipper såna samtal....har nog för dålig fantasi för att ett sånt samtal ska flyta på. Ok om han pratar...men om jag ska..nje
    Mm, jag har jättesvårt för att föra samtalet framåt oavsett om det är klassiskt sex eller annorlunda, har jag märkt. Men den äldre herren var klar med vad han ville och pratade mest själv, så det var enkelt. Berörde mig förvånansvärt lite, trodde jag skulle tycka sånt var jätteäckligt och svårt men det gick fint. Men jag har fått 7 samtal sen jag började, varav ett har handlat om sånt så vanligast är ju vanligt sex bara.
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 06:10:35 följande:
    Tjejer, ni som gör det här, hur fungerar det eg men ert nummer och att vara anonym. Hur känns det att ge ut sitt nummer till de här telefonföretagen eftersom det är ert privata nummer också. 
    Förstår ju att de som ringer inte kan se erat samtal men endå.

Hur betalas lönen ut och hur vet man att företagen är seriösa? 

Hejhej!

Ja, företaget har ju alla mina uppgifter såklart, precis som vilken arbetsgivare som helst. Men sekretessavtalet säger att det för alltid är skyddat. Kan ju tillägga att det är kvinnor som driver företaget jag jobbar för, kan faktiskt säga att jag tycker det känns tryggare, hur könsdiskriminerande det än låter.

Lönen betalas ut varje månad, precis som en vanlig lön. Behöver inte bry mig om skatter o.s.v, det sköter företaget. Om företagen är seriösa eller inte kan ju vara svårt att veta från början, men väljer man att jobba för ett av de större företagen så kan man nog vara ganska säker. De har ju tagit sig ganska långt liksom, så de måste ha gjort något rätt =). Jag trivs jättebra på det här företaget i alla fall.
  • Anonym (TS)
    WOOOHOOO! Just innan jag skulle logga ut igår fick jag ett samtal som varade i EN TIMME. Bortser från att samtalet var tråkigt, enformigt och att jag höll på att pissa på mig efter halva tiden och fokuserar på lönen :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 10:14:11 följande:
    Tack för svaret.
    Jag är ganska sugen på detta då jag har svårt att hitta annat jobb just nu och behöver få in pengar. 
    Skulle dock inte vilja att min sambo fick veta för han är så känslig för allt.
    Det syns väl inte på sin räkning eller så att man pratat med dessa? 
    Vilka företag är de seriösa? 
    Du måste ju ringa till företaget för att logga in, och det syns nog på telefonräkningen så att hålla det hemligt kan nog bli svårt. Min sambo vet om att jag jobbar som det här, han förstår att det är fejk och teater. Skönt.

Jag vet inte vilka företag som är seriösa, men de stora lär ju vara säkra eftersom de tagit sig så långt =). Ansök hos några och välj det som passar dig bäst!
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 10:32:08 följande:
    Tycker detta känns som ngt som passar mig så bra då jag har hela dagarna på mig att prata ostört. Hemma eller i bilen om jag är på ngt ärende. Är alltid själv liksom.
    Ser man då tex "samtal till telecafe"

Det är ju en aning pinsamt.
    Vill ju att allt ska vara privat och anonymt.

Funderar på att söka.

Blir du nervös ibland när du får samtal och svårt att veta vad du ska säga?
    Att det liksom blir jobbigt.  
    Vet faktiskt inte vad som står på räkningen än, har inte fått nån sen jag började. Men det kan du ju fråga när du ansöker =).

Jodå, ibland blir jag nervös. Om det är någon som inte säger så mycket och jag måste leda samtalet. Ibland kommer jag inte på något att säga. Värst var det i början, nu börjar det gå mycket bättre. Man får försöka minnas att det kvittar om man gör bort sig, för de vet inte vem man är ändå.
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 10:55:43 följande:
    Ja, jag får fråga isf.

Hur gammal är du? Har du familj etc?

Jag känner att jag behöver göra ngt sånt här så jag får in lite pengar då vi inte går runt medans jag letar.  
    Jag är 23, bor med sambo och försöker för fullt bli gravid :). Jag har inget annat jobb utöver det här, så jag räknar inte med massvis med pengar men några hundringar extra liksom.

Hur gammal är du och har du familj?
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 12:04:58 följande:
    Är 21, förlovad och planerar också att skaffa barn snart jag med.

Men kan inte skaffa unge om jag inte får in några pengar. 
    Vi hade nog klarat oss bra på en lön men lite extra skadar ju såklart inte :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-19 10:31:05 följande:
    LYLLOS! Jag hade ett samtal inatt..på 10-12 min..så där tjänade jag iaf 20-25 riksdaler :) Sen var det Inge mer o jag sov gott hela natten!
    Attans va trist att det blev så lite då :/. Får se hur det går för mig idag då :). Loggade in för en stund sen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 16:02:26 följande:
    Så du är hemma hela dagarna?
    Japp, det är jag :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-19 16:20:37 följande:
    Samma här, så känns som jag skulle kunna testa på att göra det här. Fast vet inte riktigt om jag kommer ta tag i det.Tungan ute
    Du kan ju alltid testa :). Det går ju fort att få jobbet. När jag ansökte fick jag svar inom ett par timmar, med all info och så.
  • Anonym (TS)

Nu ikväll fick jag mitt andra samtal som varade en timme :D. Skitglad!

• Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-19 21:51:17 följande:
    åh va roligt..va pratar ni om så länge ?
    Allt möjligt. Han var en helt vanlig kille med helt vanliga fantasier. Vi varvade sexprat med allmänt snack om jobb, familj, reseplaner och intressen. Det var ett uppfriskande samtal :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (g) skrev 2013-09-19 22:04:09 följande:
    Hur kan ni lägga ner så många timmar, för att få "jobba" i typ 10-20 på en hel dag. Visst att ni går hemma och gör annat men ni är ändå inloggade.
    Vad får ni då? 40 kr på en dag, högst?

Förstår ni inte vilken skit? Skaffa ett riktigt jobb istället med LÖN.
    Igår pratade jag i en och en halv timme, ungefär lika länge idag. Alltså har jag tjänat ungefär 540 kronor på 3 timmar. Idag har jag varit inloggad i lite mer än 5 timmar. Om jag ändå går hemma om dagarna så kan jag väl lika gärna lyfta telefonen när det ringer och snacka lite, och samtidigt tjäna pengar på det?

Det är ju inte DITT problem precis. Jag tycker det är ett perfekt jobb för mig.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-20 10:19:13 följande:
    Nä fy satan va surt. Inloggad hela natten...vaknar till vid halv fem av nåt dovt ljud, telefonen...vart är den? Jo i sömnen har jag vält/lagt en kudde över den...och MISSAR två samtal...fan säger jag bara!!!! Nu blev det inte en minut av samtal...tänk om det var en entimmeskund som ringde! Surt sa räven
    Neeeeeej! Fy fasiken så typiskt =(. Vilken skit. Lider med dig.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-20 10:50:55 följande:
    Synd o skam är det :/ Jaja, ikväll blir det bättre! Hoppas du har en lyckad dag nu :)
    Tackar :). Hoppas det går bättre för dig ikväll!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-21 10:31:03 följande:
    Nja....men iaf ett 13 minuters :) Tror jag fått en stammis...kul!
    Men va roligt! Verkar som jag också fått en, en av mina entimmars ringde tillbaka idag. Blev dock bara  tio minuter den här gången men i alla fall. Roligt :). Kan du inte mejla mig på anonymousssmithy@gmail.com så kan vi dela erfarenheter? =D
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-21 21:45:21 följande:
    Får skaffa mig en anonym mail jag med...:) Hoppas du haft en lukrativ dag...jag ska snart logga in. Bara barnet somnar så! Jag hoppas min "stammis" slår en plint ikväll med. Lättare att få till nån extra min med nån man "känner"
    Jamen gör det och skicka iväg ett mejl vet jag :). Har varit rätt segt idag tyvärr, men fick sälja lite grejer i alla fall. Roligt! Ska vara inloggad inatt jag också, förra natten blev det inget samtal dock. Sov rätt oroligt också, vaknade stup i ett. Var jobbigare än jag trodde med nattjobb, men hoppas det blir några samtal för oss båda inatt :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-22 11:23:48 följande:
    Jag hade inte nåt samtal inatt. Var tvungen o kolla telefonen imorse när jag vaknade vid 8...tänkte att jag kanske missat nåt, men nope. Skickar dig ett mail senare.
    Inte jag heller. Seg natt verkar det som. Gör så :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-22 12:40:57 följande:
    Så...du har mail
    Kulkul :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (Me to) skrev 2013-09-23 09:00:24 följande:
    Ännu en seg natt...
    För mig också, men på förmiddagen idag fick jag ett par samtal i alla fall :)
Svar på tråden Jobba som telefonvärdinna?