Anna J01 skrev 2013-11-26 19:29:08 följande:
Hur mår ni allihopa?
Kevinsmamma: Hur går det med illamåendet?
Jag mår förvånansvärt bra. Lite illamående i bland men det verkar lägga sig mer och mer. Bara lite lagom symptom så att jag inte blir jätteorolig men ingen paniktrötthet eller kräkningar
2 veckor kvar till inskrivning... Ser fram emot det faktiskt. Hoppas jag har bra värden. Fick ju samma bm som jag hade med 2:a barnet så det ska bli jättekul att träffa henne igen. Hon var verkligen så bra.
Är det nån annan från stockholm här förresten? Kan verkligen rekomendera Södra BB. Dom har både mvc och förlossning och det var helt fantastiskt att få föda där. (Ligger på sös.)
Jag mår bra även om jag känner i fogarna och ryggen nu... Är i vecka 18.
Ja det här med val av förlossningsställe är svårt. Har fött på SÖS och Danderyd. Sös är närmast, utan tvekan.
Men när jag födde min son där för åtta år sedan så kändes förlossningen som en katastrof till och från. Igångsättning som tog tre dagar - längre vad som är tillåtet. En läkare kom in och sa att det blir kejsarsnit nu, men sen hände inget utan jag fick ligga ett dygn på en annan avdelning med bara alvedon som smärtlindring. Fick ryggbedövningen, men de upptäckte efteråt att de hade glömt att fylla på bedövningsvätska...
Alltså det var hela tiden bara FÖR MYCKET. Fick dock en ursäkt efteråt på ett möte. men dock inte säker på att jag skulle välja SÖS igen...
Det positiva med hela historien är att jag än idag känner mig som världens superwoman! Killar må ha mer muskler - men jag kan fasiken klämma ut en unge på 4,6 kilo efter tre dygns förlossning utan bedövning!