• Tizi

gravida från gruppen planering till nr 3

Härligt Gweny, verkligen kul att höra!!

Nu har jag pratat med min bm igen och hon hade inte fått tag i spec mvc idag. Hon hade dock skrivit ett meddelande i min journal och frågade om jag kunde tänka mig att ringa dom själv imorrn då hon var på utbildning och hänvisa till meddelandet. Bm sa att det kanske är onödigt för mig att gå över tiden och att jag skulle bre på ordentligt när jag ringde så de tog min oro på allvar.

Känns väldigt skönt att ha en sån förstående bm!! Så kanske blir det igångsättning för mig om inget händer innan bf. Vem är det egentligen som beslutar om igångsättning?

• Tizi

Jag fick tid för ctg-kurva och tillväxtul på måndag iaf så det känns jätteskönt.

Förkalkad moderkaka kan man få om man röker under graviditeten (vilket jag givetvis inte gjort). Det blir proppar/infarkter i moderkakan och den stängs ner och slutar fungera. Det trodde den bm jag pratade med idag hade hänt sist och därför att även fostervattnet hade försvunnit.

Jag hoppas att även om allt ser bra ut på måndag att jag får en tid för igångsättning senast nästa fredag den 13:e om inget hänt än då. Då är jag isf 3 dagar över tiden och vill helst inte gå över mer än så :-/ Det gick ju fort sist från att allt såg bra ut till att det inte gjorde det så..

• Tizi

Ja förkalkningarna kan ju även bero på att moderkakan till slut blir för gammal och det var den ju i mitt fall oxå trots att jag "bara" gick över 12 dagar. Läste att den kan bli för gammal redan innan bf med så jag hoppad innerligt att jag slipper gå över för mycket. Vill helst slippa igångsättning och komma igång av mig självt men hur lyckas man med det med en bebbe som ligger så högt och är superrörlig o inte verkar vilja sjunka ner?!

Gweny skrev 2014-06-05 12:57:04 följande:
    uch måste ju kännas oroväckande,hoppas du får en tid snart för igångsättning. Kommer ihåg när jag fick min dotter att dem sa att det var lite förkalkat, när det kom ut. Men det hade berott på att den var så "gammal" Jag gick över tiden med 18 dgr nämligen.

• Tizi

Ojojoj, fick precis en blödning här. Ligger och tittar på film o plötsligt kände jag hur det började rinna. In på toa och pappret blev alldeles rött.

Ringde precis förlossningen som sa att jag fick komma på kontroll om jag ville. Eftersom jag har en bit att åka och att det precis hände kom vi dock överens om att avvakta lite och se om det kom mer blod och ringa tillbaka igen senare! Nu får jag googla lite vad det kan bero på..

• Tizi

Jag avvaktade och ringde förlossningen igen vid 20 och då hade det inte kommit mer blod. De trodde att det var ett blodkärl i tappen som brustit eller en så kallad teckenblödning att jag börjat öppna mig lite och det tror jag med. Skulle det komma mer blod skulle jag komma in på kontroll. Har kommit lite slem efter bara så misstänker att slemproppen snart släpper. Bebben är aktiv så jag känner mig inte orolig. Vill bara ha ooooont nu men känner bara lite svag molvärk så det kan fortfarande vara långt till förlossning...

Gud va det är svårt att tänka på annat!!

• Tizi

Det händer ingenting här!! Inget mer blod, ingen slempropp inga värkar

Imorgon, dagen innan bf alltså, ska jag göra TUL så det ser jag fram emot iaf. Hoppas bara att allt ser bra ut! Att bebben är normalstor och har sjunkit ner lite samt får de gärna göra en hinnsvepning också, känns hopplöst att komma igång av mig själv annars. Jag har lixom fått för mig att det blir som förra graviditeten då även den bebben låg högt och var rörlig in i det sista..

• Tizi

Tul idag gick bra. Navelsträngsflödet var bra samt fostervattensmängd och inga förkalkningar kunde ses på moderkakan. Vikten på bebis uppskattades till 3300g så lite liten är hen men samtidigt 400g tyngre än syrran beräknades väga i samma vecka så det känns skönt. Fick en rejäl hinnsvepning också som jag hoppas ger effekt nu, annars fick jag två nya tider nästa vecka för nytt ctg o tul. Jag har även tid hos bm nästa vecka så jag kan inte vara under bättre uppsikt nu

BF imorrn!

• Tizi

Bf+1 här... Är så less på omgivningens tjat om när bebis kommer! Alla jag möter på jobbet ska fälla en kommentar om att jag fortfarande är där och inte på BB. Känner mig liksom misslyckad på nått sätt för att jag inte har fött än och jag är bara EN DAG över än så länge. Låt mig va bara!!! Jag mår bra och tycker inte det är speciellt tungt och jobbigt. Jag vill ju jobba så länge jag kan för att spara pengar och slippa ta föräldradagar innan bebis ens kommit, men nu är lusten att jobba inte så stor direkt pga allt tjat så sista dagen får nog kanske bli på fredag trots allt om inget hänt innan dess..

Ursäkta för gnälligt inlägg!

• Tizi

Hej på er! Nu är äntligen min lilla tjej född på bf+13!! Började få regelbundna sd igår från ca 21.00 som sen ökade i styrka och sen efter en halvtimme på förlossningen 00.16 var hon ute, snabbt o bra! 3460g o 51 cm lång.

• Tizi

Min ljuvliga Elvira är 9 dagar gammal idag. Jag är såå förälskad i henne alltså Det är vi allihopa i familjen såklart och 7 o 5-åriga syskonen tycker det är superkul. Hon kommer bli så bortskämd vår lilla sessa!!

Får se om jag lyckas få in bilden här nudå.

• Tizi
    Anna J01 skrev 2014-07-06 17:37:06 följande:

Jag känner mig för trött för att testa massa knep långpromenad går definitivt bort men idag vart det ändå en rejäl shoppingtur med min syster. Men fy bubblan vad slut jag är nu. Längtar så efter att få tillbaka min kropp nu efter att ha tittat på en massa kläder. Känner typ att jag vill börja träna redan på bb för att få ihop magen lite.

I morgon har jag och manmen bröllopsdag. Blir inte så mycket firande dock.. Kanske gör nån extra god middag bara.

I förrgår fick vi små kattungar. 5 st!! Som alla verkar må bra så himla gulliga

Jag och min man har oxå bröllopsdag imorrn! 2 år

Jag var oxå så sjukt sugen på att träna det sista i graviditeten. Lillan är två veckor imorrn och hitills har det bara blivit några barnvagnspromenader. Sömnen är lite rubbad och när det är så här varmt orkar jag inte riktigt tänka på träning.. Men är riktigt sugen på att komma igång nu. Jag väger och mäter mig varje vecka nu för att bli av med gravidkilona!!
  • Tizi

Jag tycker oxå det är jättejobbigt att inte kunna bada i denna värme! Min flicka är 2 veckor idag och sen förra måndagen har jag bara behövt ha trosskydd och bara haft lite bruna flytningar (ursäkta). I fredags kom dock en ny liten blödning men sen ingenting igen förrän idag måndag! Gah blir tokig, kan man inte bara blöda ordentligt ett tag istället för detta?!? Är ju visserligen bara två veckor sen förlossning men hade faktiskt förhoppning om att kunna bada lite om några veckor iaf..

Danni 83 skrev 2014-07-07 11:25:57 följande:

Angeni: oh nej inte redan vinter ;).

Jag måste få beklaga mig när jag inte kan bada i denna värme som kom! Trodde att blödningen (avslaget) slutat men nej då.. Det kom igen med förnyad styrka. Trist!! Ska ta mig iväg med barnen iallafall så de får bada, så får jag kanske doppa fötterna

• Tizi

Grattis grattis!!!

Kevinsmamma09 skrev 2014-07-23 10:44:16 följande:

I måndags bf+1 kl 15:46 föddes vår tredje pojke, en liten Elliott på 4275 g och 51 cm lång! Han är helt underbar med mycket mörkt hår!

Vid 6:30 började jag känna av molande värk som kom regelbundet, eftersom det är svårt att veta om det är på g och hur långt så åkte vi in vid kl 10 för att inte föda hemma som förra gången. Klarade mig på vetekudde till 8-9 cm då bad jag om lustgas för att orka. Tillsist tog de hål på hinnan och då gick det undan, tre krystvärkar sen var han ute. Jag fick dra ut honom själv på barnmorskans initiativ vilket var häftigt. Min man tyckte jag skulle klippa navelsträngen eftersom det är sista barnet så det var speciellt!

I Malmö får man visst inte ligga kvar om allt gått bra och är omföderska , man får då åka till lund eller hem så det önskar vi att vi visste innan för då hade vi åkt till lund men nu valde vi det närmsta fall ifall. Så kl 22 samma dag åkte vi hem, men det känns okej nu i efterhand var nog mest chockad då, då man får ligga kvar i Kalmar där de andra är födda så trodde man fick det överallt.

Så nu ammar vi konstant och myser och mamman har redan sömnbrist men lever än sålänge

• Tizi

Så fin bild på systrarna! Har hon fått nått namn än?

Anna J01 skrev 2014-07-26 20:10:49 följande:

Eira är superglad över att ha fått en lillasyster

• Tizi

Åh lycka till!!!

Maria222 skrev 2014-09-08 06:47:56 följande:

Ingen bebis här än!

Igångsättning blir idag! Är nervös och förväntansfull, hoppas på att bebis är framme innan kvällen.

• Tizi

Vad roligt att läsa om er hur långt ni kommit i graviditeten

Min lilla tjej blir 5 månader nästa vecka!! Jag hänger inte med hur snabbt tiden går.

Angående namn fick vår tös heta Elvira som storebror ville. Min favorit var Iris men det röstades ner :( Li är supercoolt och jag gillar även Filippa som vår skrutt fick heta i andranamn! Lycka till allihopa!!

Svar på tråden gravida från gruppen planering till nr 3