Pink Lady skrev 2013-09-04 08:26:41 följande:
Det är ju det, hade jag bara vetat att det blir bättre?! Har ju vart såhär ändasen hon föddes och tror inte har optimalt tag heller...Ska till amningsmottagningen nästa vecka och be dem hjälpa mig att få rätt tag. Sen om det inte fungerar efter det så slutar jag.
Jag skulle våga lova dig att det blir bättre. Vissa barn är väldigt snuttiga i början, och dessutom så går det i vågor. Just runt 3-månaderssnåret så brukar där vara en tillväxtperiod då barnet vill ha bröstet ännu mer än vanligt. Sådana perioder varar i ett par dagar och kan vara riktigt jobbiga eftersom man inte har tid till något annat (som att ta hand om en storebror). Men de går över! Och under tiden så kanske det kan vara en idé att skaffa sele och ha henne där så hon får all den närhet hon behöver medan du faktiskt kan göra saker och leka med storebror. Du kanske till och med kan låta henne snutta i den så kan hon fixa det själv!
Det finns många selar men själv har jag en ErgoBaby och rekommenderar den starkt.
Att gå till amningsmottagningen och få lite stöd tycker jag låter som en jättebra idé. Du ger det därigenom en chans till, och några extra dagar, och behöver sen inte må dåligt om du inte får det att funka eller tänka "om jag bara hade...". Och så kanske de till och med löser något problem åt dig som du inte ens visste att du hade.
Förresten, om sonen börjar på dagis nu så kanske det blir lättare? När du inte behöver känna att du försummar honom liksom. Och som du själv säger så kommer amningen att hjälpa din dotter stå emot allt skit din son drar hem därifrån.
Men oavsett vad du väljer så är du helt klart en bra mamma som är redo att ge mycket av dig själv för att båda dina barn ska må så bra som möjligt. Glöm inte det!