Blingbling skrev 2013-09-05 13:09:13 följande:
Lagen gäller behandlingar som inte finns i Sverige och om du tänker på att få ersättning för just IVF tror jag inte det funkar (då IVF ju finns som behandling här hemma), men om du tänker på immunbehandling i England, Gerkland eller faktiskt Danmark som om en månad också nu också faktiskt verkar vara på gång med att erbjuda några immuntester och kanske även IL-dropp som behandling. Kan mycket väl vara så att du får en immunreaktion, för den brukar komma i samband med implantationen - vilket det verkar vara i ditt fall också, eftersom infästningen väl brukar ske ett par dagar efter insättningen, eller hur ligger det till (kan knappt något om IVF)? Mmm...det är nästan så man kan börja tro att den svenska sjukvården inte vill bry sig om att ta sig an immunproblematiken eftersom de vill att folk ska fortsätta med sina IVF:er som blir resultatlösa...för IVF är en av behandlingarna som varje sjukhus/vårdinstans tjänar mest på och får in fiiiina pengar på....
Verkligen värt att kolla upp. Vad glad jag är som kom i kontakt med dig!
Precis, en blastocyst fäster de första dygnen medan ett tvådagars odlat embryo tar några fler dagar på sig att fästa.
Har varit och gjort några blodprover på vårdcentralen och det visade sig som vanligt att mina värden är jättebra, men att jag hade ett förhöjt värde av vita blodkroppar. Det har man oftast om man har en infektion i kroppen som immunförsvaret håller på och bekämpar. Men jag är helt frisk, mår tipp topp så läkaren tyckte att det var märkligt att jag låg så pass högt när jag är frisk. Nämnde då teorin om aggressivt immunförsvar och han sa att det mycket väl kan vara så, och att jag har ett högt värde av vita blodkroppar och att det är normalt för mig. Den här allmänläkaren var inte insatt i infertilitet, men han tyckte att det lät logiskt.
Ang svenska sjukvården och deras oförmåga att följa med i utvecklingen, jag tror mycket väl att det kan vara som du skriver att man helt enkelt inte vill satsa på detta då mycket pengar skulle gå förlorade.. Sorgligt om det är sant, men jag skulle inte bli förvånad.