• Blingbling

Varsågod Har själv haft ett gäng missfall och är ganska säker på att det är mitt immunförsvar som ställer till det för mig. Jag vet det med hjälp av att jag har läst igenom tråden och då upptäckt att det finns de som har haft exakt samma symptom som jag vid plus, men när de blivit behandlade för immunproblem så har det lyckats! Sedan är det som du skriver inte ens säkert att man plussar, immunförsvaret kan ju även attackera follikarna och deformera dem...och då blir det ju inget av något...

• Blingbling

Ja, jag får ju influensa, feber och frossa så fort ägget fäster - det är ju en av de tydliga varningsignalerna för att immunförsvaret är galet aktivt. Känns som krig i kroppen varje gång. MEN nu den sista gången jag var gravid gjorde jag en massa saker för att pressa ner försvaret och för första gången hade jag en harmoni och lugn i mig som jag aldrig tidigare haft, dessutom dök ingen av de där influensakänningarna upp! Nu räckte det ändå inte hela vägen för mig, eftersom har man ett tillräckligt aggressivt immunproblem måste man även få IL-dropp. Jag har heller inte fått Fragminsprutor...behöver det med. Jag vill göra behandling utomlands, men håller nu på att sätta mig in i en ny lag som börjar gälla 1 oktober i år. Med hjälp av den så kan man få behandling betald av vård i annat EU-land om behandlingen visat sig fungera där OCH att inte behandlingen existerar i Sverige...och det är vi ju klara över att en immunbehandling inte går att finna här hemma. Jag håller SÅ mycket med dig om att det är löjligt att själv göra all research och "leka doktor" här hemma, för att sedan på egen hand söka upp vård i utlandet.... Men tänk då på alla de personer som aldrig blir gravida och som får missfall på missfall - och ger upp utan att ha en aning om att det faktiskt KAN gå att lösa... Hemsk och jobbig tanke...!

• Blingbling

Lagen gäller behandlingar som inte finns i Sverige och om du tänker på att få ersättning för just IVF tror jag inte det funkar (då IVF ju finns som behandling här hemma), men om du tänker på immunbehandling i England, Gerkland eller faktiskt Danmark som om en månad också nu också faktiskt verkar vara på gång med att erbjuda några immuntester och kanske även IL-dropp som behandling. Kan mycket väl vara så att du får en immunreaktion, för den brukar komma i samband med implantationen - vilket det verkar vara i ditt fall också, eftersom infästningen väl brukar ske ett par dagar efter insättningen, eller hur ligger det till (kan knappt något om IVF)? Mmm...det är nästan så man kan börja tro att den svenska sjukvården inte vill bry sig om att ta sig an immunproblematiken eftersom de vill att folk ska fortsätta med sina IVF:er som blir resultatlösa...för IVF är en av behandlingarna som varje sjukhus/vårdinstans tjänar mest på och får in fiiiina pengar på....

• Blingbling

Visst är det typiskt att alla värden är "bra" och "normala" enligt läkarna, men det säger de alltid så fort värdena ligger innanför deras referensintervall. Det är ju sak samma för dem om värdena ligger högt eller lågt i skalan, men för en själv kan det ju ha stor betydelse. Jag har fått tips av en kompis att ALLTID kräva att få en utskrift på alla provsvar, då har man dem och kan jämföra i framtiden vid senare prov men man ser också själv var i skalan man ligger på värdena. Brukar ibland vara svårt att få sådana utskrifter, men då gäller det att stå på sig med järnvilja! Bra att läkaren du träffade inte helt avfärdade immuntankar iaf

• Blingbling

Det är ju superbra att din mamma är sjuksköterska! Speciellt om det visar sig att du har immunproblem och behöver sätta IL-dropp, det finns ju de som gör det hemma själva också (även om jag inte kommer att vilja göra det ifall situationen skulle uppkomma) eftersom de flesta vårdcentraler nästan blir rädda om man ber dem om hjälp med IL. Sedan kan det ju vara lite svårt att tyda alla resultat på fbc och hur de är i förhållande till varandra, men jag ska sätta mig in i det också framöver - även om det är en hel vetenskap i sig.

Svar på tråden Ni som blivit behandlade för aggressivt immunförsvar, se hit