• Rosannas

BF januari 2014 Skåne?

V Flyttar från Sthlm till Skåne innan årsskiftet, vore kul att komma okontaktbar med andra mammor som också kanske väntar sitt första barn i början av 2014?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-03 12:23
    Ursäkta stavfel (telefonens fel;)

• Svar på tråden BF januari 2014 Skåne?
  • c4trin

Ja då får vi hålla tummarna! Mini e beräknad att komma den 22:e. Var vid Lund e de du bor? Jobbar inne på sjukhuset där =)

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Sweetie darling
    c4trin skrev 2013-10-17 16:24:38 följande:
    Ja då får vi hålla tummarna! Mini e beräknad att komma den 22:e. Var vid Lund e de du bor? Jobbar inne på sjukhuset där =)

Jag bor i Furulund, ca en mil från Lund, så det är nära. Var på sjukhuset jobbar du, och med vad?
  • c4trin

Ja, de e drygt. Pendlar ungefär 2 timmar om dagen. Nu börjar de bli jobbigt när kroppen börjar bli trött av graviditeten. Fungerar det bra för dig?

Kommer ni inte att ta reda på vad ni väntar för något heller eller?  

• Sweetie darling
    c4trin skrev 2013-11-02 08:03:44 följande:
    Ja, de e drygt. Pendlar ungefär 2 timmar om dagen. Nu börjar de bli jobbigt när kroppen börjar bli trött av graviditeten. Fungerar det bra för dig?

Kommer ni inte att ta reda på vad ni väntar för något heller eller?  

Jag har pendlat så länge, så jag tänker inte så mycket på det, det enda är om sonen tex skulle bli sjuk och slå sig och min man är ute och reser. Jag var lite orolig för hur det skulle lösa sig när jag var föräldrarledig förra gången, och den känslan börjar komma tillbaka nu......men vi löser det nog på något sätt.

När vi var på ul, så bad vi bm att, om hon var säker på vad det skulle bli, skriva ner könet på en lapp och lägga det i ett kuvert som vi hade med oss.....så vi har ett kuvert där det står vad det blir och en ul-bild på könet, så vi kan titta när vi vill om vi vill. Vi har inte bestämt oss ännu ;)

Första barnet var jag totalt övertygad om att det skulle bli en liten kille, så jag fick bara det bekräftat på ul. Denna gången tror jag att det ska bli en kille, men jag är inte lika säker.      
  • Sweetie darling

Jag tycker att jag har mer ont i ryggen denna gången. Jag vet inte om det kan ha att göra med att jag är större denna gången, eller om det är för att jag har en aktiv liten kille på 4 år som inte alls tycker att mamma ska sitta och vila. Halsbränna har börjat tidigare den här gången, men gaviscon fungerar bra än så länge. Däremot ligger jag fortfarande något sånär bra i sängen vilket var ett rent litet helvete förra gången......men vaknar gör man lite titt som tätt.

• c4trin

Ja sömnen e ingen hit för min del, vaknar flera gånger i timmen oftast både av att jag behöver kissa och att jag har ont när jag rör mig. E trött som bara den varje dag, vääldigt osocial på kvällarna tyvärr :(

Men annars funkar de änsålänge att jobba heltid, börjar få ont även på dagtid nu så de e inte så himla roligt ju. Hoppas de e en övergående period just nu (vilket jag egentligen antar att de inte är). Men 1,5 månad sen går jag på semester och sen ledighet! Jobbar till den 13 eller 16 december, har inte riktigt bestämt mig ännu! :)

Hur länge ska du jobba?    

• Sweetie darling

In i det sista har jag tänkt mig. Jag har tagit semester hela julen, sedan har jag sett till att inte ha några föreläsningar i januari, så min tanke är då att försöka avsluta allt pappersarbete......men vi får väl se hur det blir. Sonen kom en vecka för tidigt. Jag var övertygad om att han skulle komma en vecka för sent, så jag skulle jobbat den dagen. 

• c4trin

Oj, ja man vill gärna hinna vara lite ledig iaf. Jag har en hel del semester sparad så de blir lucia och nästan ända fram till mitten av januari. Skönt att hinna vara ledig och ta det lugnt i jul =)

• Sweetie darling

Även om jag är ledig, så blir det inte mycket till vila när man har en till. Vi har precis tagit reda på könet. Det blir en liten gosse till, så nu är det bara att fundera på namn.

• c4trin

Va spännande! Ja att hinna fundera på namn, kanske köpa lite saker som inte e könsneutrala (de finns ju dåligt med sånt och de e kanske inte de roligaste heller) tycker jag e roligt! Sen e de ju så att när man ska ha mer än 1 vill man gärna att namnen passar bra tillsammans, eller hur? Jag kan tänka mig att första e mycket lättare så sett!

Nej, kanske inte ledig men du slipper iaf att åka iväg! Detta e ju mitt första barn så e jag ledig så kan jag ligga på soffan hela dagen om jag känner för det ;) hehe 

• Sweetie darling
    c4trin skrev 2013-11-03 08:05:33 följande:
    Va spännande! Ja att hinna fundera på namn, kanske köpa lite saker som inte e könsneutrala (de finns ju dåligt med sånt och de e kanske inte de roligaste heller) tycker jag e roligt! Sen e de ju så att när man ska ha mer än 1 vill man gärna att namnen passar bra tillsammans, eller hur? Jag kan tänka mig att första e mycket lättare så sett!

Nej, kanske inte ledig men du slipper iaf att åka iväg! Detta e ju mitt första barn så e jag ledig så kan jag ligga på soffan hela dagen om jag känner för det ;) hehe 
    Jag har börjat fundera så smått på allt som måste inhandlas, på vad vi redan har och vad vi kanske skulle behöva nytt av. Det får bli en liten tripp till Ullared tror jag, frågan är bara när jag ska hinna det. Fördelan med andra barnet är att man vet vad som var totalt meningslöst att köpa, men även vad jag vill ha denna gången. Jag har inhandlat en bärsele och håller på att sy ett babynest.

Ett hett tips är att ta med ett täcke eller lite filtar till bebisen. Den tunna lilla filten som fanns till sonen på patienthotellet var inte mycket att ha. Jag var glad att jag hade packat ner en liten filt. Denna gången ska jag ta med babynestet + en filt.  
  • c4trin
    Sweetie darling skrev 2013-11-07 09:01:14 följande:
    Jag har börjat fundera så smått på allt som måste inhandlas, på vad vi redan har och vad vi kanske skulle behöva nytt av. Det får bli en liten tripp till Ullared tror jag, frågan är bara när jag ska hinna det. Fördelan med andra barnet är att man vet vad som var totalt meningslöst att köpa, men även vad jag vill ha denna gången. Jag har inhandlat en bärsele och håller på att sy ett babynest.

Ett hett tips är att ta med ett täcke eller lite filtar till bebisen. Den tunna lilla filten som fanns till sonen på patienthotellet var inte mycket att ha. Jag var glad att jag hade packat ner en liten filt. Denna gången ska jag ta med babynestet + en filt.  
    Egentligen skulle jag också vilja åka till Ullared men känner samtidigt att jag inte kommer att orka det! Speciellt nu när där är så mycket folk. Men en resa dit e planerad i maj någon gång, då behöver man ju lite nya saker igen när han e några månader gammal =)

Jag har faktiskt köpt en varm o go bebisfilt som jag tänkt ta med till BB. Supersöt är den också! Sen blir det ju att ha med kläder så mini inte blir kall, både på sjukhuset och på vägen hem. Har en fiin nalleoverall också som kommer värma (fast den e ganska stor). Börjar fundera på de där med BB-väska. Kanske dags att börja lägga fram saker så allt kommer med som man vill ha. Eller rent av börja packa den lite. Hum.. Får se när de blir! :D
  • Sweetie darling

Jag såg i din blogg att du har börjat packa väskan, det borde jag också göra, jag vet bara inte riktigt när jag ska hinna. Jag har i alla fall skrivit en lista på vad som ska ner och vad som måste inhandlas. Jag skulle behöva åka till Ullared också, men när?

• c4trin

Jag vill också till Ullared egentligen, men nu e där så mycket folk så jag tror inte att jag hade orkat om jag ska vara ärlig! Har varit där en runda och handlat bebissaker, de e ju himla mycket fina och billiga saker där :D

Nej blir nog Ullared sen till våren/försommaren nästa gång, då kan man ha med mini och shoppa lite saker. Kommer ju behöva en del nytt då också när han blir större :D

Va roligt att du läser min blogg! Jo har packat ner lite saker nu, e ju mest det som jag redan planerat att ha med. Har lite kläder som ska med som jag inte hunnit tvätta, sen e de en del som jag inte köpt ännu som ska med också.

Fick tipset att handla en barnbadring, om man ska föda vaginalt så man kan sitta skönare precis efteråt =)

• Sweetie darling
    c4trin skrev 2013-11-13 19:46:32 följande:
    Jag vill också till Ullared egentligen, men nu e där så mycket folk så jag tror inte att jag hade orkat om jag ska vara ärlig! Har varit där en runda och handlat bebissaker, de e ju himla mycket fina och billiga saker där :D

Nej blir nog Ullared sen till våren/försommaren nästa gång, då kan man ha med mini och shoppa lite saker. Kommer ju behöva en del nytt då också när han blir större :D

Va roligt att du läser min blogg! Jo har packat ner lite saker nu, e ju mest det som jag redan planerat att ha med. Har lite kläder som ska med som jag inte hunnit tvätta, sen e de en del som jag inte köpt ännu som ska med också.

Fick tipset att handla en barnbadring, om man ska föda vaginalt så man kan sitta skönare precis efteråt =)

På patienthotellet finns en sittring på varje rum, annars kan du ta ett badlakan och sno ihop det till en "korv" och sedan göra en ring att sitta på. Jag var på patienthotellet i 2 dagar, men jag använde bara ringen första dagen, sedan gick det ganska bra om man var lite försiktig, men det beror ju klart på hur mycket man behöver sy efteråt.....men en badring är nog skönare än ett badlakan.
  • Sweetie darling

Vad fin vaggan blev. Jag kommer inte att bädda sängen förrän vi kommer hem med bebisen. Vi har två katter som gärna hade gosat ner sig där......men sängen ska ner från vinden och på plats i december, och alla sängkläder är tvättade och ska läggas i lådan, nu återstår att tvätta kläderna och inhandla lite nytt. Jag är snart färdig med babynestet, sedan ska jag sy en filt med elefanter.

• c4trin
    Sweetie darling skrev 2013-11-13 21:17:18 följande:
    På patienthotellet finns en sittring på varje rum, annars kan du ta ett badlakan och sno ihop det till en "korv" och sedan göra en ring att sitta på. Jag var på patienthotellet i 2 dagar, men jag använde bara ringen första dagen, sedan gick det ganska bra om man var lite försiktig, men det beror ju klart på hur mycket man behöver sy efteråt.....men en badring är nog skönare än ett badlakan.
    Ja, kanske bäst att köpa en iaf! De e ju ingenting dyrt, speciellt nu på vintern :)
    Sweetie darling skrev 2013-11-16 08:15:46 följande:
    Vad fin vaggan blev. Jag kommer inte att bädda sängen förrän vi kommer hem med bebisen. Vi har två katter som gärna hade gosat ner sig där......men sängen ska ner från vinden och på plats i december, och alla sängkläder är tvättade och ska läggas i lådan, nu återstår att tvätta kläderna och inhandla lite nytt. Jag är snart färdig med babynestet, sedan ska jag sy en filt med elefanter.

Tack så mycket! Blev jättenöjd! Fick hem dynorna så jag tänkte att då kan jag lika gärna lägga i det andra också när de ändå åkte i. Jag var rädd att katterna skulle hoppa i, så vi har haft den obäddad i rummet sedan vi fick hem den för några veckor sedan men de har inte brytt sig om den alls faktiskt. Hoppas de håller i sig ;)

Spjälgängen och vagnen e nu kvar att bäddas, men jag försöker sprida ut det så jag kan pyssla med något nytt hela tiden ;) Jag skulle vilja göra ALLT nu men då har jag ju ingenting sen :)

Kan du inte skicka ett privat meddelande till mig? Jag kan inte skicka till dig då jag inte är inbjuden. Lättare att prata så tänker jag 
Svar på tråden BF januari 2014 Skåne?