BF januari 2014 Skåne?
Här e en Skåning till om någon av er e intresserade av att prata lite :D
BF 22 januari
Här e en Skåning till om någon av er e intresserade av att prata lite :D
BF 22 januari
Jag bor utanför Helsingborg tillsammans med min man o våra katter. Vi väntar första barnet o de e superspännande. Själv då, e de första eller har du barn sedan innan?
Aha, själv jobbar jag i Lund så jag e där nästan varje dag :)
Ja de e spännande och läskigt på samma gång. Blir ju en hel del oro kring om allt e som de ska, jag GISSAR att man e lite lugnare med barnen som kommer senare när man vet att allt kan gå bra =)
Oj, ja då får vi hoppas du slipper gå över något denna gången =)
Kanske e så. Har varit väldigt orolig denna graviditet då vi fick MA i december o jag hela tiden trott att det skulle hända igen. Men retsomdet var vi över vecka 12 och nu e vi ju t om över halva tiden så de känns bättre o bättre varje dag nu :D
Då har du en hel del saker sedan de "tidigare" barnen kan jag tänka mig. Själva har vi fått lite saker men mycket blir nytt
Ja vet man inte vad man väntar e de svårare att köpa saker de kan jag tänka mig! Då blir de mycket neutralt! Här har jag lagt upp saker vi köpt till vår bebis om du tyckt att de vore kul att se: http://tvablitre.blogg.se/category/saker-vi-harfunderar-pa-att-kopa-till-bebis-3.html
Vi diskuterade fram och tillbaka mycket. Pojknamn va vi överrens om väldigt snabbt, Noxx. Flicknamn tyckte vi väldigt olika och kom fram til att Linnea nog vore det namn båda tyckte va finast. Nu blev de en pojke så vi kunde släppa de diskussionerna snabbt som tur e ;)
Sen kom det där med att fundera ut mellannamn men de e lättare för de e inget man använder så mycket egentligen. Förnamnet e ju den stora frågan alltid :D
I mannens släkt brukar förstfödda sonen heta efter sin farfar i mellannamn så de va ju givet. Själv fick jag komma på ett bra andra mellannamn o väljer nog Leo efter min största idol, de gör inget om de namnet för med sig lite av alla de bra saker han gjort till mini :)
Nej, jag vet många som kommer på namn några dagar efter de fött till och med så de e ju lugnt, ett tag kvar ju :)
Jag e iaf aktiv här när de händer nåt, e en väldigt död tråd verkar de som tyvärr :(
Ja då får vi hålla tummarna! Mini e beräknad att komma den 22:e. Var vid Lund e de du bor? Jobbar inne på sjukhuset där =)
Jag e medicinsk sekreterare inom arytmi (hjärtat, rytmrubbningar) Aha, va trevligt! :D
Ja, de e drygt. Pendlar ungefär 2 timmar om dagen. Nu börjar de bli jobbigt när kroppen börjar bli trött av graviditeten. Fungerar det bra för dig?
Kommer ni inte att ta reda på vad ni väntar för något heller eller?
Ja sömnen e ingen hit för min del, vaknar flera gånger i timmen oftast både av att jag behöver kissa och att jag har ont när jag rör mig. E trött som bara den varje dag, vääldigt osocial på kvällarna tyvärr :(
Men annars funkar de änsålänge att jobba heltid, börjar få ont även på dagtid nu så de e inte så himla roligt ju. Hoppas de e en övergående period just nu (vilket jag egentligen antar att de inte är). Men 1,5 månad sen går jag på semester och sen ledighet! Jobbar till den 13 eller 16 december, har inte riktigt bestämt mig ännu! :)
Hur länge ska du jobba?
Oj, ja man vill gärna hinna vara lite ledig iaf. Jag har en hel del semester sparad så de blir lucia och nästan ända fram till mitten av januari. Skönt att hinna vara ledig och ta det lugnt i jul =)
Va spännande! Ja att hinna fundera på namn, kanske köpa lite saker som inte e könsneutrala (de finns ju dåligt med sånt och de e kanske inte de roligaste heller) tycker jag e roligt! Sen e de ju så att när man ska ha mer än 1 vill man gärna att namnen passar bra tillsammans, eller hur? Jag kan tänka mig att första e mycket lättare så sett!
Nej, kanske inte ledig men du slipper iaf att åka iväg! Detta e ju mitt första barn så e jag ledig så kan jag ligga på soffan hela dagen om jag känner för det ;) hehe
Jag vill också till Ullared egentligen, men nu e där så mycket folk så jag tror inte att jag hade orkat om jag ska vara ärlig! Har varit där en runda och handlat bebissaker, de e ju himla mycket fina och billiga saker där :D
Nej blir nog Ullared sen till våren/försommaren nästa gång, då kan man ha med mini och shoppa lite saker. Kommer ju behöva en del nytt då också när han blir större :D
Va roligt att du läser min blogg! Jo har packat ner lite saker nu, e ju mest det som jag redan planerat att ha med. Har lite kläder som ska med som jag inte hunnit tvätta, sen e de en del som jag inte köpt ännu som ska med också.
Fick tipset att handla en barnbadring, om man ska föda vaginalt så man kan sitta skönare precis efteråt =)