• FlitigaLis

två barn bak?

Vi väntar vårat andra barn. Storebror kommer vara 2 år och 3 månader när bebisen kommer. Alltså kommer vi ha två bakåtvända stolar i bilen.

Det kostar över 5000 att koppla ur airbagen. Vilket känns som mycket pengar. Men samtidigt känns det inte helt hundra att ha båda bak.

Finns det någon som har erfarenhet av att ha två så små barn bak? Går det bra? Eller ska man kosta på att koppla ur airbagen iaf? Vi har beslutsångest

• Svar på tråden två barn bak?
  • FlitigaLis
    EJai skrev 2013-09-02 19:17:09 följande:
    Ni kan ju nån av er sitta där bak till en början

Då måste vi ju sätta ett barn fram. Får inte plats emellan
  • FlitigaLis

Ja vår modell va tydligen extra dyrt. De måste byta bältet också för det är nån airbag där med. Supersäkra volvo.

Jag har aldrig åkt själv med sonen någonstans. Så just för anledning att man vill hålla koll på bebisen behöver den inte sitta fram. Sambon har alltid bilen i jobbet så jag har alltid tagit bussen om jag om sonen ska någonstans.

• FlitigaLis

Min son gillar inte att åka bil. Han vill gärna bli underhållen, så blir han tokig när nappen när borta och så vill han få av och på skorna hela tiden. Etc.

Är orolig att det skulle bli galen stämning i bilen om de sitter själva bak.

Får leta upp babyskyddet och testa om jag får ner min tjocka rumpa mellan eller om man kan sätta babyskyddet i mitten.

• FlitigaLis
    MrsLondon skrev 2013-09-03 06:53:32 följande:
    Dum fråga kanske, men hur sätter man en bilstol i mitten bak?     =)

På samma sätt som på sidorna så klart. Det är ju ingen skillnad
  • FlitigaLis
    Dr Mupp skrev 2013-09-05 16:27:28 följande:
    Fast nappar och skor ska du ju ändå inte pyssla med när du kör.

Nej jag sitter alltid bak med sonen. Sambon kör i regel. Eftersom han alltid har bilen i jobbet, så tar jag bussen om jag är själv med sonen. Sonen är 19 månader och jag har åkt med han själv en enda gång.

Skrivit det tidigare i tråden
Svar på tråden två barn bak?