• pempan

Föräldraledig i Luleå

Någon mer än jag som är mammaledig och känner sig lite ensam? Känner ingen som har barn och är hemma om dagarna.

Jag är 22 år och är hemma med min dotter på 13 månader. Min äldsta är snart fyra och går på förskolan några dagar i veckan.
    Skriv gärna här eller skicka pm om du hellre vill det! :)   

• Svar på tråden Föräldraledig i Luleå
  • pempan

Hej!

Jag vet att det finns en öppen förskola på örnäset, men jag har aldrig varit där själv. babysång finns typ i kyrkorna, annars vet jag inte. 
    Hur gammal är du? vars bor du?Glad  

• pempan

Ja, jag vet att dom har typ Stor & liten i bergnäskyrkan. onsdag eller torsdag tror jag att det var.. :) Har funderat på att gå dit nån gång nu när det börjar igen till hösten.

Jag bor också på Bergnäset :) 

• pempan

På Stengatan bor vi. Så vi har ju nära och bra till kyrkan ;)

Ja, det är därför jag aldrig vart på örnäset, det känns så långt bort. Speciellt när jag inte har körkort och måste passa bussar och så :)

• pempan

haha, nej jag har inte heller varit in där, men jag vet vart det ligger :)  
    såg att dom börjar nu på torsdag halv tio i alla fall :)

vars på stengatan bor du? mer åt lägenhetsdagiset eller det andra dagiset? om du förstår vad jag menar, haha ;)    

• pempan

Jag tror att det bara är att gå dit :) det stod inget om anmälan på deras hemsida iaf.

Okej, jag bor också där :)  Första gården efter dagiset, typ snett mittemot äldreboendet ;) Har säkert sett dig nån gång då, haha :)

• pempan

ja, sjukt liten ibland :) Okej, har ni flyttat hit nyligen eller? :)

• pempan

Okej! vi flyttade hit för 2 år sen ungefär. Min sambo är från Uppsala ursprungligen, men jag har bott här typ hela mitt liv :)
    Var kommer du ifrån? :) 

• pempan

okej :)

Vad gör du annars du, när du inte är mamma alltså;) pluggar, jobbar?   

• pempan

Okej :) Jag pluggar till sjuksköterska på LTU annars. Eller ja, jag hann med ett år innan min dotter föddes. Så två år kvar!
    Jag börjar igen efter jul på distans, jag gick reguljär innan, så det lär väl bli lite skillnad :) Det blir att plugga mycket på egen hand. 

• pempan

Ja, det är bara att köra på:) Barnen behöver inte vara så mycket på dagis iaf :)

Svar på tråden Föräldraledig i Luleå