• pempan

Föräldraledig i Luleå

Någon mer än jag som är mammaledig och känner sig lite ensam? Känner ingen som har barn och är hemma om dagarna.

Jag är 22 år och är hemma med min dotter på 13 månader. Min äldsta är snart fyra och går på förskolan några dagar i veckan.
    Skriv gärna här eller skicka pm om du hellre vill det! :)   

• Svar på tråden Föräldraledig i Luleå
  • Onormalin160

Har du Facebook? Finns en grupp som heter Mammor i Luleå, och en som heter Mammor i Norrbotten. Där finns det en massa trevliga tjejer att ta kontakt med. :)
    Jag är själv föräldraledig med min 14- månaders, men börjar jobba om 1 vecka.

• Ronjasmamma13

Hej!

Jag är också föräldraledig bor i luleå . min dotter är 2 månader. jag känner ingen annan som är föräldraledig just nu.
    Vet du någonstans man kan gå för att träffa andra mammor åså ?  vet ju att det finns babysång åså.

• pempan

Hej!

Jag vet att det finns en öppen förskola på örnäset, men jag har aldrig varit där själv. babysång finns typ i kyrkorna, annars vet jag inte. 
    Hur gammal är du? vars bor du?Glad  

• Ronjasmamma13

Okej , jag funderar på att prova gå iaf på babysång kanske.. fast då gäller det ju att ta sig dit :P

Jag är 25 år och bor på bergnäset. vart bor du någonstans ? 

• pempan

Ja, jag vet att dom har typ Stor & liten i bergnäskyrkan. onsdag eller torsdag tror jag att det var.. :) Har funderat på att gå dit nån gång nu när det börjar igen till hösten.

Jag bor också på Bergnäset :) 

• Ronjasmamma13

jaha bergnäset där ser man , =) vart på bergnäset bor du någonstans ? 

okej , kanske det hade varit nått då .. blir det ju gångavstånd slipper man åka iväg så långt =)  

• pempan

På Stengatan bor vi. Så vi har ju nära och bra till kyrkan ;)

Ja, det är därför jag aldrig vart på örnäset, det känns så långt bort. Speciellt när jag inte har körkort och måste passa bussar och så :)

• Ronjasmamma13

Jaha okej , vi bor också där.  =P har aldrig varit där eller vet knappt vart kyrkan är men brukar höra klockorna ringa. haha =P .

Det kan jag förstå åså är det så jobbigt och konka med barnvagen på bussar åså =P   

• pempan

haha, nej jag har inte heller varit in där, men jag vet vart det ligger :)  
    såg att dom börjar nu på torsdag halv tio i alla fall :)

vars på stengatan bor du? mer åt lägenhetsdagiset eller det andra dagiset? om du förstår vad jag menar, haha ;)    

• Ronjasmamma13

Jaha okej , tror du man måste anmäla sig eller är det bara att gå dit tror du ?

ja bor vid dagiset som är närmast konsum åså ligger det ett äldreboende precis brevid.  :P

vart bor du nånstans ? =)   

Svar på tråden Föräldraledig i Luleå